Bali na skůtru a řidičák sk. B
Ahoj,
chystám se na Bali a chteli by jsme cca od Padang Bai jet na skutru do Amedu nebo Ubudu a chtel bych se vác zeptat na vaše zkušenosti s řízením skůtru když máte v mezinárodním řidičaku pouze sk. B.
neco jsem si načetl a názor byly různe, vesmes spíše takove že v Kute a Denpasaru jsou policajti hodne ale mnohdy stačí ukazat jen mez. řp. a skupinu tam neřeší ale někde se zase píše že to řeší a je průšvih.
Tak se ptám, jake máte vy zkušenosti nebo o čem jste slyšeli?
Díky
jeste jsem se ted dočetl že s B mužu řídit i skutr s automatem do 125cc ale razítko do mezinárodního jsem dostal jen k B.
na Filipinach a ani vo VIetname ziadny vodicak nikto neriesil, prip. som ukazal len ten nas europsky.
Za 2 tyzdne ma policajt stopol len raz, na trase Kuta - Uluwatu. Chcel po mne len medzinarodny vodicak (vybral si ho spomedzi pasu a EU vodicaku, ktore som mal v rukach na vyber), pozrel na fotku, pozrel na mna, zaprial krasny den a cau. Vsehovsudy 30s. mam len B, motorky su vyskrtnute.
To, že nově je u nás tuším od ledna 2013 v rámci skupiny B možnost řízení skútru s variátorem do 125 ccm a 11 kW je dáno národním harmonizačním kódem platným pro ČR. Tedy nikdo soudný (a znalý) ti to do mezinárodního řidičáku logicky nemůže zaznamenat. To, že se běžně na to kašle a každý vesele jezdí po světě je sice hezké a jistě příjemné, z pohledu risk managementu je potřeba si uvědomit, že pokud budeš mít nehodu v Tramtárii, bude se na tebe pohlížet, jako by jsi neměl patřičné oprávnění, a tím i restrikce pojištění odpovědnosti z provozu vozidla atd. Samozřejmě na to pamatují i výluky v cestovním pojištění - vždy tam je něco ve smyslu "ke škodné události došlo při řízení motorového vozidla, plavidla, letadla či balónu, pro něž neměl pojištěný příslušné oprávnění" ...
Nechci být jako Černá kronika, ale tohle jsou prostě fakta, je na tobě, jak s tím naložíš. Samozřejmě přeji každému jízdu bez problémů a šťastný návrat domů
Mám regulérně pouze B, a A do 50, kdy se dávalo ještě spolu s B automaticky. Obojí jsem dostal do mezinárodního RP, do A razítko s poznámkou do 50ccm. Co můžeš řídit v ČR, mělo by být i v mezinárodním RP.
Takže to má v podstate každy jinak asi podle toho jak to zrovna konretní uřednice dela... To je pěkne teda.
nalavo moj slovensky vodicak, napravo priatelkin cesky vodicak.
vdaka tomuto to na rozdiel od Cechov s Ackom neokecame.
Není co okecávat, co skupina to razítko, takže to, že razítko zasahuje do A a C nic neznamená a předpokládám, že každý kdo mezinárodní řidičák někdy viděl to ví - myslím policajti.
A jak tu psal Cali, to, že v JV Asii na skůtrech jezdí kde kdo ještě neznamená, že když dojde na věc a něco se stane, tak že na to nedojede turista, co si myslel, že je vše v pohodě, "dyť tam na tom jezdí každej"
V Uherském Brodě vydáno razítko do A i B a na poslední stránce pod číslem řidičáku dopsáno AM a A<125
Ach jo, tak mi paní jeste dala ženevsky vzor ktery v Indonesii neplatí. Hlavně že se ptala kam to chci.
Ahoj my cestovali na Bali jen na skútru, zejména kolem Amedu. Řidičák po nás nikdo nikdy nechtěl. A to jsme jednou jeli i 3 na 1 skútru... Coz je tam celkem normální. Ani jsme mezinárodní s sebou neměli. Kdyz by te chytili policaji tak jim normalne úkaz evropskej řidičák a připadne par rupií a muzes so klidne jezdit dal;-) http://www.zexpedice.com/2015/12/27/cestován%C3%AD-po-bali-bali-travel-guide/
Pokud by sis přečetl celý to vlákno,tak problém není,že by se nedalo,to už tu zaznělo X krát,ale ve chvíli,kdy se něco stane.
Ono se na bali jezdí dost pomalu, často jsou to cesty fakt rozbitý, takze to rychleji ani nejde. Na tom severo východě neni ani hustá doprava. Neviděla jsem za ten měsíc žádnou kolizi, nicméně náhoda je blbec. :-/ tak hlavně opatrně.
Takze overeno, v pondeli vydany Vidensky i Zenevsky s razitkem na A i B a s hvezdickou u A.... Takze pokud to tam nekdo chcete, tak si prijedte do Uherskeho Brodu
Resil jsem to pred cestou do Malajsie, baba na urade mi dopsala k motorce (dle nasich predpisu do 125 ccm) pouze do 50 ccm. Chtel jsem, at tam do mezinarodniho nedopisuje radeji nic, pry ale tech 50 ccm musi, protoze 125 ccm se nevztahuje na zeme jine. Takze tak...tady v Asii to nikdo neresi, takze tady jezdim zatim v pohode Je ale pravdou, ze by se to pripadne resit mohlo v pripade nehody....i kdyz kdovi, jezdi tu i 12 ti lete decka -:)