pf2024

Letíme dál. Pour Féliciter 2024

2023-12-31T18:39:15+01:00

Po 365 dnech nadešel čas, abych se znovu ohlédl za uplynulým rokem a sepsal tradiční shrnutí roku (je až neuvěřitelné, že jej píši po dvanácté v řadě). Co tedy přinesl rok 2023 pro Cestujlevne.com a jejich tvůrce?

Rok 2022 byl pořádnou jízdou, kterou jsme chtěli zopakovat. Po covidových letech zažil cestovní segment obrovský boom a my si moc přáli, aby to nebyla jednorázová záležitost. Nebyla.

V roce 2023 se nám dařilo jako nikdy předtím. Server frčel na plné obrátky a v mezičase, kdy si dával oddych od servírování stránek z průvodců, zpracovával milióny zájezdů a ty pro vás přehledně třídil a srovnával.

Celkem jste nás v roce 2023 navštívili více jak 33 milionkrát, zakoupili přes nás tisíce letenek a rezervovali stovky zájezdů.

Akce roku 2023

Letošní rok byl co do akcí asi ten nejméně vydatným. Sice se stále dařilo kupovat letenky do žádaných destinací za směšné i rozumné ceny, ale ty WOW akce prostě chyběly.

Hitovky roku 2023 byly:

• Srí Lanka přes Vánoce za 17 490 Kč - zájezd (prosinec)
  • Phu Quoc do 5* za 15 630 Kč - zájezd (listopad)
  • Havaj z Frankfurtu s kufrem za 11 479 Kč (říjen)
  • Omán za 10 990 Kč - zájezd (říjen)
  • Jižní Korea z Vídně za 5 955 Kč (září)
  • Bangkok z Vídně za 7 790 Kč (září)
  • Lima z Berlína v byznys třídě za 23k (září)
  • Soul z Prahy s Turkish za 9 512 Kč (květen)
  • Dillí z Prahy s Turkish za 8 858 Kč (květen)

Absolutními bestsellery ale jsou:

• S Airbaltic do celého Pobaltí a Finska za 1 645 Kč (říjen)
  • New York s Lufthansou z Prahy za 9 360 Kč
  • Indonésie s Turkish z Budapešti za 12 615 Kč a z Prahy za 14 900 Kč (září)
  • Los Angeles z Prahy s Turkish za 10 655 Kč, Kuala Lumpur za 13k, Cancún za 11 838 Kč v sezoně, Mauritius za 11 900 Kč v sezoně

Bezesporu by si vybral každý cestovatel. Držme si ale palce, aby v příštím roce přišly akce, u kterých si člověk nebude vybírat, ale hned hledat platební kartu a kupovat. Takové, jaké známe ze starých časů.

Cestopisy roku 2023

Soutěž Cestopis roku jsme ještě neuskutečnili a tak není možné, abych za vás vypíchl ty nejlepší cestopisy. Pro mě je hodnotný každý z aktuálně více jak 1 500 přítomných cestopisů, protože jejich autoři dávají nezištně energii do psaní, aby inspirovali ostatní cestovatele.

Za to patří všem mé velké dík.

Pokud budete mít dlouhou chvíli a chtěli byste se prostřednictvím jiných přenést na dobrodružnou výpravu, přečtěte si některý z cestopisů.

Srovnávač zájezdů

Srovnávač zájezdů byl a stále pro nás je tak trochu úplně nový projekt. Věnovali jsme se mu celý první půlrok.

Na serveru zapřísáhlém individuálnímu cestování jsme začali dávat více a více prostoru dovolené od cestovních kanceláří.

Post-covidový rok 2022 si to žádal a rok 2023 ukázal, že tento produkt dokáže žít společně mezi akcemi na lowcosty a tipy pro cestovatele začátečníky.

Dost nás baví, že konečně můžeme na trh přinášet i vlastní produkt mimo cestovatelský obsah.

Letos se nám podařilo zkvalitnit párování hotelů a zbytečně netvořit duplicity. Strom destinací dostává reálný obraz a tím, jak zájezdy přiskakují, nám pěkně nabobtnal. Mnohem lépe pracujeme s daty a ty pak dokážeme rychlostí světla servírovat k vám na obrazovky telefonů i počítačů.

O zájezdech bude ještě hodně slyšet.

Průvodci

Letos jsme si dali za cíl více aktualizovat, než vytvářet nové průvodce. To se nám prozatím daří zejména u průvodců letišť a aerolinek.

Právě ti prošli důležitou změnou, kdy každá z kapitol dostala vlastní prostor a vy se tak můžete začíst konkrétně třeba do dopravy z letiště v Hongkongu nebo omezení zavazadel u Wizz Airu.

Je naší prioritou, abychom vám přinášeli obsah z první ruky. Osobně ozkoušený, důvěryhodný a aktuální.

Máme pár tipů, jak průvodce posunout dále, a to bude jeden z našich cílů v dalším roce.

Jedno velké tajemství

Druhou polovinu roku jsme se věnovali nové vertikále portálu. Věříme, že nás vystřelí na Měsíc a umožní nám tvořit ještě více kvalitního obsahu a především mnohem rychleji.

O co se jedná, vám doufám budu moci představit nejpozději v příštím ročním souhrnu.

Cíle na příští rok

Poslední roky jsme věnovali čas tomu, abychom byli vidět vždy, když někdo hledá informace před cestou. To se nám daří velmi dobře. Už jsme se ale moc nesoustředili na to, abychom si dané cestovatele drželi u sebe a snažili se je vtáhnout do cestovatelské komunity, která nikde jinde na tuzemském internetu není.

Ta logicky trpí a při letmé návštěvě fóra je vidět, že to vře nedostatkem nové energie.

Naše kroky tak povedou k tomu, aby se Cestujlevne.com vrátilo ke svým začátkům. Do okamžiku, kdy člověk chtěl být součástí a návštěva hlavní stránky po otevření internetu byla prvním, co člověk udělal.

Chceme vrátit komunitu do popředí. Chceme, aby se web znovu sdílel v lavicích studentů, kteří plánují své první cesty. Přesně tak, jako tomu bylo před deseti lety.

Připoutejte se, prosím. Let číslo CL2024 se chystá k odletu. Přeji vám, abyste si jet užili plnými doušky a ve zdraví.