Práce v USA?
Dobrý den,
před nějakým časem jsem zde psal dotaz o cestě do USA. Přemýšlel jsem o tom všem, jsem mladý a rád bych si zdokonalil třeba i jazyk. Sice anglicky mi nedělá problém domluvit se, ale přeci jen, je vždy co zdokonalovat a při pobytu v dané zemi je to nejlepší.
Zjišťoval jsem si nějaké informace, že bych do USA A vyrazil třeba na delší dobu, třeba ty 3 měsíce (i když nevím ještě, jak bych si to domluvil tady u nás v práci) a trochu více USA poznal.
Něco mám našetřené, celkem slušně, ale předpokládám, že to bude celkem nákladné a tak jsem hledal, jestli je vůbec nějaká možnost jak být v USA a třeba si tam i u toho přivydělat.
Ale zjistil jsem, že jako nestudent VŠ asi nemám skoro žádnou šanci. V rámci VŠ je možné využít work and travel, ale prý i s tímhle je dost těžké práci v USA získat, ale o něco jednodušší.
Protože nejsem student tak jsem zjistil, že asi nejvhodnější je aupair, ale to je tuším na rok.
Nemáte prosím někdo nějaké zkušenosti, jak by se dalo v USA pracovat třeba i přes léto - iděálně legálně? Pokud vím, tak nelegální práce je v usa federální zločin a hrozí pokuta x tisíc dolarů.
Zjišťoval jsem všude možné, i přes příbuzné a zjistil jsem, že vzdálený strýc byl kdysi dávno takhle v USA nějakých 5 měsíců hned po VŠ, což je ale skoro 17 let zpátky, možná o něco víc. Vyrazil na vlastní pěst, cestoval a k tomu tam i pracoval, prodával ve stánku hot dogy, ale podle všeho nebylo tolik zařizování a bylo vše jednodušší, takže se asi od té doby spousta věcí změnila.
Nevím alw jaké jsou aktuální podmínky, já jsem tohle absolvoval opakovaně v 2. polovině devadesátých let a od té doby se jistě mnohé změnilo.
Pokusím se zjistit více. Případně sem poté přidám bližší informace, aby si je mohl přečíst kdokoliv, pokud by plánoval něco podobného.
Jen dotaz. Když jste absolvoval, tak v té době nebylo nutností být studentem, mohl se tam tedy přihlásit respektive každý? Co jsem zatím nalezl, tak jednou z podmínek je věk 18-30.