Lauda v kostce
Letecká společnost Lauda (dříve jako Laudamotion) byla založena na základech zkrachovalých aerolinií Niki. Založena byla v březnu v roce 2018 slavným automobilovým závodníkem Niki Laudou, pro něhož se jedná již o třetí pokus o rozlétání úspěšné aerolinky v jeho životě.
O rok později v roce 2019 převzal plnou kontrolu nad leteckou společností hlavní konkurent aerolinií společnost Ryanair.
Dnes Lauda sice operuje lety vlastními letadly Airbus A320 z letecké základy na letišti Vídeň VIE, ale vše je pod kontrolou Ryanairu, kam je Lauda plně integrovaná.
Limity zavazadel, odbavení i služby proto odpovídají tomu, co nabízí aerolinie Ryanair.
Získejte více tipů pro lety s aeroliniemi Lauda
Ať už letíte se společností Lauda poprvé, nebo opakovaně, přečtěte si naše praktické tipy a doporučení:
379 komentářů
Žádná otázka není hloupá ani špatná. Pokud známe odpověď, rádi se o ni podělíme.
Dobrý den,
byla bych Vám vděčná za jakoukoli radu, dotaz se týká coronaviru. Jsem češka, koupila jsem letenku dvěma přátelům z Rumunska, jsou chudí, sami na ni nemají. let je z Bucurešti 26.3. do Vídně a zpět 1.4. Všichni víme, co se děje, takže za mnou do ČR přijet nemohou. Laudamotion mi řekli, že jelikož nejsme uvedena na palubních lístcích, tak se se mnou vlastně ani nemůžou bavit (ti přátelé neumí anglicky, takže bohužel se s nimi nedomluví), ačkoli jsem letenku objednávala ze svého účtu u Laudamotion. Dále mi řekli pouze, že všeobecně je mohu přerezervovat na jiné datum, to ale není tak jednoduché, když nevíme, kdy se zase bude moci cestovat a navíc všechny lety jsou dvojnásobně dražší, než za kolik jsem pořídila tyto letenky, takže předpokládám, že bych musela doplácet rozdíl. Je nějaké rada, co v této situaci mohu dělat? Moc děkuji.
Dobrý den, let se společností Laudamotion, provedla jsem online check-in, ale nakonec nemohu odletět. Mám o tom informovat aerolinku, aby se mnou nepočítali? Jak? Hledala jsem na stránkách Laudy (resp. Ryanairu) nějakou kolonku k odškrtnutí, že se daného letu nezúčastním, ale nenašla jsem. Jde mi o to, aby pak nechtěli nějaký poplatek za to, že jsem nenahlásila, že nakonec neletím. Děkuji za odpověď.
Prosim vas zakupila som letenky kde som dala mna ako matku a dceru a pri odbaveni online mi dceru nechcelo dat rok narodenia a odbavilo len mna
Manzel si kupil letenku zvlast koli cene.
Na maily mam potbrdenie o rezervacii ,este aj miest kde som js a dcera no letenku poslalo iba na moje meno
Nevoem co mam robit. V sobotu mame let a neviem ci mi dceru odbavia na letisku vo viedni. Ma 9rokov..vsetko sme zadali tak ako kazali. Aj sedadla mame vedla seba aj sumu stiahlo za dve...dik za odpoved.
Poradíte jak řešit reklamaci, když jsme měli zakoupené sedadla na exitu, ale z důvodu změny letadla, z Airbus na Boeing, nebyla naše 13. řada v letadle Boeing dostupná, odkázali nás na poslední 33. řadu, bez náhrady. Prý je v letovém řadu uvedeno, že je možné změnit přiřazené místo např. z provozních důvodu, což je pravda, ale opravdu je to bez náhrady, když si místo zaplatíte? Podotýkám, že cena sedadla je 14 EUR, takže ve ve dvou to není úplně zanedbatelná částka, nad kterou bych chtěl mávnout rukou.
Ahoj sedím na letišti ve Vídni ,z odletu Laudamotion do Palmy v 17.45 je předpoklad 23.35🤨jak to je z kompenzaci ? Zatím sedím v salonku Jet Lounge....takže poukázku na jídlo nepotřebují....ale na hotel si budu muset vzít taxíka...
Ahoj, vše o nároku na kompenzace shrnujeme v tomto článku: https://www.cestujlevne.com/blog...zdeny-let, takže pokud se nejedná o výjimku typu špatné počasí nebo stávka řídících letového provozu, pak máte nárok na 250 EUR, uplatňuje se po dokončení letu na odkaze, který je uveden výše v sekci "Kontakt".
Stávka určitě nebyla,a počasí to také neovlivnilo.Nakonec to bylo 6,5 hodiny.A místo plánovaného Laudy letěl Ryanair...🤨 Mám to zkusit uplatnit sám nebo to dát rovnou vymáhačům?
Tak Lauda = Ryanair. Určitě nejdříve zkuste přes výše uvedený odkaz sami, zabere to 3 minuty času ;)
Zdravím ,
tak nevím zda to má cenu dávat nějaké agentůře: prý úder bleskem ,pokud se to stalo tak do letadla které mělo letět na lince OE100 a to mělo odletět v 11,30 a odletělo v 18.53 ,poraďte...
We refer to your recent claim dated 24-10-2019.
We regret the delay of your flight 500 from Vienna - VIE to Palma de Mallorca - PMI on the 2019-10-21, which was caused due to an unexpected technical fault resulting from a lightning strike, with the aircraft due to operate your flight.
As this delay was unexpected, no compensation is due under EU261/2004 as this was caused due to circumstances beyond Laudamotion's control.
We hope the above clarifies the situation.
Dobrý den, 8.10. v 15:35 jsem odlétala z letiště ve Vídni do Sevilly, plánovaný přílet v Seville 18:50. Bohužel mělo letadlo v průběhu letu technickou závadu a cca v 17:00 jsme se vrátili zpět na letiště do Vídně. Na letišti jsme čekali do 22:00 a potom jsem byli autobusem převezeni na letiště do Bratislavy. Odtud jsme ve 3:00 ráno odletěli do Malagy s mezipřístáním (a dalším hodinovým zpožděním) v Miláně. V Malaze nás převezli autobusem před letiště do Sevilly, kde jsme byli cca ve 12.00. Celkové zpoždění letu bylo tedy 17 hodin. Ráda bych věděla, jakým způsobem mám postupovat při reklamaci letu. Děkuji za odpověď.
informace – sami je nedostali též. Nakonec jsme byli opravdu odvezeni autobusy na letiště v Bratislavě a bylo nám přislíbeno, že zajistí letecký spoj do Španělska, ale bohužel do Malagy, protože do Sevilly se z Bratislavy nelítá. Dostali jsme potvrzení o 7 hodinovém zpoždění letu
24.00 letiště Bratislava – přijeli jsme na letišti, kde personál neměl žádné informace o letu do Malagy. Po chvíli tato informace vyskočila na světelné tabuli, ale nikdo nevěděl, kdo ji tam dal. Na letišti jsme čekali do odletu letadla
10.10. 2019
0.30 – nové odbavení na let do Malagy
0.30 – 3.00 pospávání na letišti, všichni unavení, na 2 různé papíry jsem dávala svoje iniciály a telefonní číslo – pro pozdější reklamaci
3.30 odlet z Bratislavy do Malagy
5.15 přílet do Milana – pravděpodobně doplnění paliva, ale je to divné.
6.15 stále jsme na letišti v Miláně, neopustili jsme letadlo. Nevíme, co se děje, letušky už nás minimálně 7x přepočítaly – že by někdo chyběl nebo přebýval? jedna osoba chybí!
8.00 přílet do Malagy, vyzvednutí zavazadel, někteří se rozhodli v Malaze zůstat (sestřenka Hanička i s dítětěm)
9,00 odjezd autobusů do Sevilly na letiště – postupně všichni v autobuse usnuli únavou. Obsluha nám ani vodu nepodala, natož snídani
12,00 příjezd do Sevilly na letiště
Nová linka Laudamotion Vídeň - Bejrůt od března 2x týdně. Právě jsem koupil zpáteční letenky za 72€
Víme víme, tahle linka je adept na nižší ceny https://www.cestujlevne.com/disk...vek-106292
Božena: Nevím kde jste vzala, že je zavřené letiště. Letiště v Bejrútu aktuálně funguje normálně. V Libanonu sice nyní jsou protivládní protesty, ale rozhodně není "všechno zavřené" jak píšete. Určitě aktuálně není nejlepší doba na cestu do Libanonu, ale do konce března 2020 od kdy linku spustí může být situace úplně jiná.
Božena: To že byla před 12 hodinami zavřená silnice na letiště neznamená, že je zavřené letiště, případně, že je zavřené vše, stačí se podívat se na stránky letiště a netřeba šířit poplašné zprávy a ještě se pak urazit, když si někdo dovolí upozornit Vás na to, že není pravda to, co uvádíte....
Dobrý deň, pri kúpe letenky som neodklikla zakúpenie registrovanej batoziny a chcela som sa opýtať ci by sa to dalo nejako spätne kúpiť? Ešte nemam check-in
a ako?
Například tak, že se vypravíte na web Laudamotion/Ryanairu a nahoře v menu kliknete na Rezervace (na slovenské verzi na "My Bookings" 😂), zbytek snad pochopíte z textu. Případně přes mobilní aplikaci, kde jsou možnosti dokoupení všeho možného taky v dost jasné a nezašifrované podobě vypsány. 😉
Ještě bych poprosil adminy o doplnění odstavce Zavazadla o informaci, že odbavená zavazadla lze dokoupit i po koupi letenky, aby to bylo jasné úplně každému (jinými slovy máte to málo polopaticky 😁).
dakujem, ale na mobile som nenasla ziadnu taku možnosť, pozriem to este
Když si pustím aplikaci (a jsem přihlášený!), vidím zakoupený let. Klepnu na něj a vyvalí se na mě všemožné nabídky včetně Priority, rezervace sedadel, přikoupení zavazedel, rezervace ubytování, pronájmu auta, pojištění, transferu z letiště...
jasne s tym ratam ale ked sa prihlasom nevidim tam ani moj nadchadzajuci let pricom letenky mam na emaily aj zaplatene je vsetko a nechce mi to najst lebo to chce 6 cisel a ja mam 7
Kupovala jste to přímo přes Laudamotion/Ryanair? A zkoušela jste to na webu? Jestli ano a stále to nejde, tak zkuste chat na Facebooku nebo jejich chatbota a napište do něj Live Agent.
kupovala som to cez esky. sk a tam to nikde nevidim kupu batoziny
zajtra zavolam ich konzultantovi, dakujem aj tak za radu
Dobrý den, mám dotaz: jak postupovat při odbavení cestujícího, který potřebuje převoz invalidním vozíkem do i z letadla. Koupil jsem sice asistenci se zavazadlem,ale nevím co vše tato služba obsahuje. Děkuji za info ;-)
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat jestli může být příruční zavazadlo kufr o parametrech co splňuje. Jestli to vadí že to není kabelka či batoh ale je to kufřík s kolečkama. Děkuji za odpověď
Dobrý den, potřebuju radu. Přítel koupil letenky přímo přes Laudu ale zapoměl na kočárek. Nevíte jak je to u této společnosti s jeho přepravou? Vím že u některých je kočárek zdarma. Předem děkuji za odpověď.
Dobrý den, chci se zeptat, zda můžu cestovat na pas i když v při nákupu letenky jsem uvedla jako doklad občanky průkaz.
Dobrý den,
mám problem, potřebuji pridelat prirucní zavazadla, ale už jsem udělala check in. Letenky jsem kupovala přes esky, ale tam se neda dovolat. Letim s Laudaamotion. Nerada bych na letišti potom platila zbytečné peníze navíc. Poradíte mi?
Dobrý den, na esky a podobné prodejce se dovolat nedá nikdy, low-costové letenky kupujte vždy na webu aerolinky. Každopádně po provedení check-inu nelze příruční zavazadla přidat, budete bohužel muset platit až na letišti a s velkou pravděpodobností budete muset připlatit za odbavení zavazadla (25 EUR).
Dobrý den,
Prosím o radu. Stačí u společnosti Lauda mít letenku s kódem v mobilu nebo ji musím vytisknout? Díky :)
Podmínky jsou stejné jako u Ryanairu, tzn. na většině letištích stačí mít kód v mobilu, potažmo v aplikaci. Pozor na výjimky typu Marrakech, atp., kde je nutno mít vytištěný papírový boarding pass.
Tady je oficiální seznam výjimek: https://www.ryanair.com/ba/en/us...passes#0-1
Možná by stálo za to zahrnout odkaz do odstavce Odbavení, když si to lidi sami neumí najít na webu aerolinky...
Dobry den, chci udelat check in ditete, kteremu budou na dovolene dva roky, ale nechce me to pustit dal pres ten system, kdyz zadam datum narozeni. Ma koupenou normalni letenku, protoze v dobe navratu bude mit uz dva. Jak to muzu prosim vyresit? Dekuji predem. Lenka
Dobrý den, je možné si udělat odbavení a check in přes internat sám? Při koupi letenky mi nabízí Odbavení po internetu za 70 Kč, přičemž upozorňuje, že pokud si tuto položku nezakoupím, nebudu mít možnost odbavit se za tak nízkou cenu. S touto společností letím poprvé, proto bych se chtěla ujistit, zdali je možné klasicky se odbavit přes mobilní aplikaci 48hodin před odletem zdarma (s poplatkem za sedačku samozřejmě). Děkuji! Tereza
Dobry den,chcem Vas poprosit o pomoc..Vcera som cestovala Laudamotion z Viedne na Rhodos a batozina nepriletela sotebou mnou;-( Samozrejme,ze som to hlasila hned po prilete a vyplnovala papier..Dnes som bola znova na letisku a este stale je batozina nezvestna.Nechala som ju na checkingu a doli mi letenku..Nevsimla som si ale,ci a ako ju oznacili..Je mozne,ze slecna za prepaskou potom nevedela kam s nou a nechali ju niekde vo Viedni,alebo ju poslali inde??Netusim s kym sa mam spojit..Mala som tam dost dolezite dokumenty a docestovala som uplne bez veci;-( Ako mam dalej pokracovat,aby sa vec urychlila??Pripadne kontakt na niekoho kompetentneho??Prosim o pomoc,kym sa niekde niekto a ci vobec ozve,to neviem..Prosim,pripadne mi poslite mail,ked sa s mojim problemom da nieco robit cim skor..DAKUJEM za kazdu odpoved..Pronaiova Veronika..
Dobry den,chcem Vas poprosit o pomoc..Vcera som cestovala Laudamotion z Viedne na Rhodos a batozina nepriletela sotebou mnou;-( Samozrejme,ze som to hlasila hned po prilete a vyplnovala papier..Dnes som bola znova na letisku a este stale je batozina nezvestna.Nechala som ju na checkingu a doli mi letenku..Nevsimla som si ale,ci a ako ju oznacili..Je mozne,ze slecna za prepaskou potom nevedela kam s nou a nechali ju niekde vo Viedni,alebo ju poslali inde??Netusim s kym sa mam spojit..Mala som tam dost dolezite dokumenty a docestovala som uplne bez veci;-( Ako mam dalej pokracovat,aby sa vec urychlila??Pripadne kontakt na niekoho kompetentneho??Prosim o pomoc,kym sa niekde niekto a ci vobec ozve,to neviem..Prosim,pripadne mi poslite mail,ked sa s mojim problemom da nieco robit cim skor..DAKUJEM za kazdu odpoved..Pronaiova Veronika..
Pokud chceme vzít dětem 7 a 9 let podsedáky (potřebujeme do pronajatého auta na místě), jsou přepravovány zdarma nebo je nutné je odbavit místo 2 příručních zavazadel? Dočetla jsem se, že dítě má nárok na přepravu kočárku i autosedačky, ale nevím, zda to platí jen pro malé děti nebo i pro větší. Místenka pro jednoho z rodičů je povinná nebo jen záleží na nás, jestli chceme sedět dohromady s dětmi?
Zdravím.
Chci s Laudamotion letět, avšak úplně se neorientuji v pokynech o zavazadlech. Chci si vzít kufr, což znamená připlácení - ale když si kupuji letenku přes Pelikána, tak možnost zakoupení jedné z nadstandardních možností není, chci se tedy zeptat - koupím-li si letenku přes Pelikána - budu mít v pozdějším kroku po zaplacení letenky možnost dokoupení té možnosti jedno příruční a jeden kufr za nějakých těch 6-10 euro? Nerad bych totiž platil zbytečně více až na letišti.
Děkuji!
Ahoj. My sme rezervovali cez pelikan dnes,nedela a za hodinu nam prišiel mail ze sa cena navysuje cez cca 300e...ako ze katastrofa....tak sme to stornovali a do pol hod.boli peniaze na ucte. Rezervovali sme priamo cez laudu a tam dalsi problem.nechcelo nam odbavit dceru online...
Dobrý den
Chci se zeptat jak je to když chci o prázdninách poslat syna a neteř do Barcelony za sestrou oba mají 15 let,jestli mohou letet sami bez dospělé osoby.Jeli nějaký příplatek?Děkuji za odpověď
Minuta na Google... Víc času trvalo sepsat tento dotaz...
No. Ryanair does not carry unaccompanied minors under 16 years. Children under the age of 16 years must always be accompanied by a passenger over 16 years.
Escort and special facilities are not available.
Dobrý den, použijte ČSA. Máme vyzkoušeno, 15 letý syn letěl sám do Barcelony.
Dobrý deň , pri nákupe letenky som spravila nedopatrením preklep v jednom písmene v priezvisku kde som namiesto a napísala s . Je to veľký problém ?
Dobrý den, jedno písmeno problém nebude, navíc drobné opravy ve jménu by měly jít provést bez poplatku - pro jistotu: https://www.ryanair.com/gb/en/us...me-changes
Dobrý den, prosím Vás kolik stoji přikoupení příručního kufru do 10 kg přímo na letišti z Vídně do Říma? Koupila jsem letenky přes esky a nepřikoupila jsem větší kufry rovnou k letence.
Dobrý den, dokoupení zavazadel a dalších služeb ke stávající rezervaci byste měla zvládnout bez účasti zprostředkovatele, pokud vám poskytl přihlašovací údaje k rezervaci, tj. kód a emailovou adresu, které jsou nutné k přihlášení k rezervaci.
údaje mi neposkytnou ale nabízí mi pro dva cestující kufry do 10 kg tam i zpet za 46 Eur, tak prave nevim, jestli to nebude levnejsi koupit i na na letisti
20 € v jednom směru na letišti :) https://www.ryanair.com/la/en/us...entre/fees
Příště kupovat napřímo, nebo alespoň přes normálního zprostředkovatele co nebude odírat na dalších službách.
Dobrý den, chystame se letet s manzelem a dvouletym synem z Vidne do Barcelony behem dubna. Máte prosím někdo zkušenost , jak je to u Laudy s kočárky? Platí se za ně něco? Musím uvést kočárek v některém rezervačním kroku? A kde se před odletem odevzdává?
A ještě jsem se tady v komentářích dočetla , že když cestuji s dítětem , tak si MUSÍM zaplatit místenky?
Díky moc za info
Dobrý den, za kočárek se neplatí snad u žádné aerolinky, ani u Laudy. Nemusíte ho nijak předem rezervovat. Dojdete s ním ke klasické odbavovací přepážce na zavazadla, tam vám ho označí, následně s ním můžete projít přes bezpečnostní kontrolu až přímo k východu do letadla, kde vám odeberou a vloží do zavazadlového prostoru. Po příletu si ho vyzvednete buď opět přímo u východu z letadla nebo až na páse se zavazadly, to se liší dle jednotlivých letišť.
A bohužel ano, u Ryanairu (což se rovná Lauda), si musíte připlatit výběr za místo, abyste seděli pospolu.
Děkuji, to je novinka pro mne s těmi místy. Jsem podobný případ, jen 2 rodiče+2 děti.
Tady https://www.ryanair.com/la/en/us...entre/fees čtu
"Mandatory Family Seat" "Adults travelling with children under 12 (excl. infants) are required to purchase a reserved seat per flight. Up to 4 children (under 12) will get free reserved seats (Seats in rows 18-33). Fees from €/£4"
Tedy rezervaci si musím koupit pro aspoň jednoho dospělého, jinak nás nepustí to letadla? A znamená to, že pokud to nechám až na letiště po online checkinu, tak ta rezervace může být o mnoho dražší, zvláště pokud už řady 18-33 budou plné? (Jak moc dražší?)
Také mi vrtá hlavou, co to znamená pro mne, když mám letenku přes kiwi, rezervaci místa zatím nemám a na nic jsem nebyl upozorněn.
Přidávám čerstvé info z dnešního ranního letu z Vídně do Malagy. Letenky zakoupeny v únoru před změnou zavazadlové politiky. Přišel i email, že máme nárok odbavit příruční kufr do 10kg na check in desce před odleten a ktomu si vzít do letadla to druhé menší zavazadlo. V rezervaci tento kufr je zapsaný, ale na vytisklé letence nikoli. Na check-in desce po nás toto zavazadlo chtěli samozřejmě zaplatit, paní byla neochotná, nechtěla se ani podívat do tel, kde jsem ji chtěla ukázat ten email... takže nám nezbylo nic jiného, jinak bychom asi ani neodletěli...
Ahoj,
koupil jsem 24.1. letenky od Lauda Motion přes KIWI. Let proběhne 14.5. Ke konci února Lauda změnila obchodní podmínky pro batohy, nyní (logicky jako Ryanair) neni batoh do 10kg (55x20x40) v ceně. A já si teď nejsem jistý , zda u mé letenky bude v ceně i 10kg batoh, či jenom ten nejmenší, což je 40x20x25 tuším. Na serveru kiwi ukazuje, že ano. Ale nevím, zda tomu mohu věřit.
Ahoj, funguje to tak, že kdo koupil letenky před změnou, může si 10 kg batoh zdarma odbavit na přepážce.
Děkuji moc za odpověď. Máš na mysli přepážku pro odbavení velkého zavazadla? A nebo u gate při kontrole velikosti zavazadel? Moc děkuji za odpověď.
Blázen, neblázen... Pokud někdo prvně zkouší azair, tak mu kiwi vypadne co by prodejce. A bo je to hezky zpracováno, proč by přes ně nováček nekoupil? Podpoří českou firmu, blablabla.
Kamarád přesně takhle prvně skládal letenky pro rodinnou dovolenou. Brnknul mi před zakoupením, aby ještě něco probral, padlo slovo kiwi, já mu poslal pár článků odtud a debat z netu. A ejhle, raději to vzal přes jiný agregát :D
Ahoj, letíme s Laudamotion - Víděň- Palma. A chci se zeptat zda do příručního zavazadla mohu vzít skládací karbonové běžecké-trekové hole?
nerada, aby mi je pak vyhodili z batohu na letišti.
Díky za info
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat zda u společnosti Laudamotion platí stejná pravidla pro těhotné jako pro Ryanair, když spadá pod Ryanair? Tedy do 28. týdne těhotenství bez dokumentu potvrzující způsobilost k letu vystavený porodní asistentkou nebo lékařem a od 28. týdne těhotenství s dokumentem potvrzující způsobilost k letu vystavený porodní asistentkou nebo lékařem?
Předem děkuji za odpověď.
Dobry den, mozna to tu uz zaznelo, ale ja z toho nejsem vubec moudra, tak se zkusim zeptat.. Chtela bych si rezervovat letenky pro tri osoby s Laudamotion z Vidne do Londyna - ale trochu me desi, ze uvadeji zdarma povolenou velikost zavazadla jen 35x20x20cm. Vubec nechapu, co je to zavelikost - i moje kabelka je snad vetsi :-D Takze vetsi zavazadlo si do letadla bez priplatku vzit nemuzeme??? Predem moc dekuji za odpoved 🙏🏼🙏🏼
Dobrý den, platit by mělo výše uvedené, aspoň já to tak na webu Laudamotion vidím. Zdarma 40x25x20 cm. Ano, je to malé a ano, větší si bez příplatku vzít nemůžete. Dokupte službu priority za 8 € jedním směrem a můžete mít na palubě dvě zavazadla rozměrů viz výše.
Moc dekuji za ovdpoved! A kde je nejlepsi letenky objednat? Ja se prave divala na stranky pelikan.cz a tam mi to ukazuje tech 35x20x20 a prikoupeni dalsiho zavazadla snad nejakych 1500,-? 8€ by bylo uplne v pohode..
Dobrý den, máme zakoupenou letenku s Laudamotion z Vídně do Bologne, s tím, ze pak pokračujeme s Ryanair do Lamezia Terme. Nyní nám přišel e-mail, jestli souhlasíme se změnou letenky a tedy i dobou odletu, která nám vůbec nepanuje, jelikož by jsme nestihli přestup. Je možné, aby nás vyskrtli z letu, i když jsm jim odpověděli, ze nesouhlasíme? Samozřejmě jsme uvedli i důvod.
Děkuji za odpověď.
Dobrý den, letenky Laudamotion mám zakoupeny v 12/2018 a letíme v 6/2019, to znamená že mi platí původní zavazadlové podmínky (2 zavazadla zdarma) - přišel mi i email s potvrzením. Dnes jsem obdržela další email, s tím že se mění čas odletu.....chtějí po mně potvrzení, že akceptuji tuto změnu a v textu je uvedeno "Vezměte prosím na vědomí, že společnost Laudamotion neodpovídá za žádné předplacené výdaje přímo nebo nepřímo spojené s vaší rezervací v důsledku této změny plánu". Není možné, že po potvrzení této změny by mi změnili podmínky co se týkají zavazadel? Mám obavy, že zkoušejí vše možné :-) .......
Dobry den,letim poprve. prislo mi potvrzeni na mail ze mam zaplaceno. Pisou ze se mohu odbavit a ziskat palubni listek po netu. nevite nekdo jak toto udelat? dekuji
Dobrý den, dva dny předem, můžete využít i českou mutaci stránek: https://www.ryanair.com/cz/cs/
Zdravím,
potřebuji si přikoupit zavazadlo 20 kg. Jak to mám udělat?
Pokud tomu dobře rozumím, když si přikoupím zavazadlo 20 kg, mám nárok na 1x příruční zavazadlo na palubu 5kg, 1x standardní zavazadlo 10 kg , a nadrozměrné zavazadlo 20 kg_
Letím 2.3. do Londýna s Laudoumotion. viz diskuse níže - stále mi není jasné, zda i v tomto termínu platí, že s koupí letenky automaticky mám nárok na jedno malé zavazadlo a jedno zavazadlo příruční /10kg/ zdarma. Má někdo čerstvou zkušenost s tímto problémem u této společnosti?
Letěli jsme teď 22.2.2019 Vídeň > Barcelona a 26.2.2019 zpět. Potvrzuji, že stále fungují stejné podmínky, tzn. malé s sebou + příruční do 10kg (rozměry viz. popis nahoře) zdarma. Byli jsme non-prioroty a na jednu cestu nám větší kufr vzali dolů, na zpáteční cestě ho neopáskovali, takže jsme vzali na palubu (byla to spíš věc náhody, jeden človék na gatu to páskoval a druhý ne).
Ani na jednom letišti se zavazadla nevážila ani neměřila, ale to bude jen subjektivní zkušenost z tohoto letu (nespoléhal bych na to)
poznámka k počtu zavazadel - tváří se to do poslední chvíle, že si musíte koupit priority pass a tak mít nárok na druhé zavazadlo. Ale když zaškrtnete pouze příruční zavazadlo, objeví se upozornění, že druhé zavazadlo do 10 kg bude u gatu přesunuto do podpalubí. takže demonstrace nekorektního jednání ….
Na webu Laudy (la/en locale v Ryanair webu), že podmínky Ryanairu budou platit pro Laudu od konce března, více: https://www.ryanair.com/la/en/pl...bag-policy
Potvrzuji. Na let 24.-27.3 mi platí původní zavazadlová politika (odebrání 10 kg zavazadla zdarma na gate).
Pro let 23.-27.5. došlo mailem upozornění na novou "Ryanair" politiku. Vzhledem k tomu, že let byl zakoupen před oznámením změn, zdarma bylo přidáno 10 kg zavazadlo, které je však třeba odevzdat na drop off baggage.
ano, zmeny platia, ak ste si litenku kupili po 21. 2. 2019
Původně jsem si myslela podle komentářů, že 10 kg zavazadlo mi odeberou na gatu. Také jsem obdržela email s potvrzením zavazadla zdarma, ale musím si ho nechat odbavit přímo na odbavovací přepážce....
Řeším teď podobnou situaci se zavazadly (taky nákup před změnou). Když 10kg zavazadlo odbavuju jako velké 20kg zavazadlo, znamená to, že nemusím splňovat limit pro tekutiny? Díky předem
Dobrý den, letíme na konci května s Laudamotion do Ríma a mám taký istý prípad ako učastníci vyššie- kupovala som letenky pred zmenou zavazadlové politiky a teda máme aj 10kg zavazadlo zdarma. Nerozumiem však teda, či mám íst s ním rovno na check -in ešte pred security a nechat ho odbavit, alebo až na gate, kde mi ho vezmú dole. Predpokladala som, že to bude ten druhý krok - pojdeme s tým na gate a tam mi ho vezmú dole..A teda prri troche štastia som dúfala, to nebudú riešit vobec :D Tak teraz neviem čo robit..Moc sa mi nechce na check-ine s niekým dohadovat, že to má byt zadarma a tak dalej...dakujem za radu.
Dobrý den, můžete prosím citovat zdroj ohledně změny podmínek/pravidel pro zavazalda u Laudamotion od 21. 2. 2019? Jinde takovou zprávu nenacházím a není mi jasné, zda se změna týká i pro cesty po datu 21. 2. a s nákupem letenky i před 21. 2., nebo zda je lepší počkat s nákupem (květnové) letenky až po 21. 2. Děkuji.
letím s laudou v sobotu a včera mi přišel email "Změna zásad pro přepravu zavazadel" viz níže (https://mirror1.ryanair.com/nl/j...ivetrip%0D)
Takže asi přecházejí bohužel na model Ryanairu...
Pokud čtu správně, stále mate v ceně 2 zavazadla (větší půjde dolu). Jen je to psané metodou, aby vás přivedli v omyl a donutili koupit priority
Ahoj prosím dotaz. Letíme 22.2 Viden - Barcelona a 24.2 zpet. Letenky zakoupeny v prosinci. Jak to tedy bude, když změna pravidel je od 21.2? Při volbe zavazadel jsou 3 moznosti: priority 8e cesta/kus :), 10 kg check in zavazadlo (raynair only), ale jde na to kliknout a cena 0,-e a 3 moznost jedno kabinovy male a další, které se da zrejme zdarma dovnitř. Ovšem v itinerari je uvedeno pouze: 2 x Small Bag (40cm x 20cm x 25cm). Muzu pocitat s dvema zavazadly na hlavu?
Nasi letia v lete, letenky som kupila v decembri a dnes sa im v sprave rezervacie objavilo 10 kg check in baggage Included, predtym to tam nemali.
Zdravím,
rád bych se zeptal, jak je to s velikostí toho menšího zavazadla na palubu pod sedačku, pokud jsem si nezakoupil prioritu. Na boarding passu mám napsáno, že můžu mít 35x20x20, když kliknu na "View itinerary" na webu, vidím 40cm x 20cm x 25cm, tady na webu vidím 40cm x 20cm x 25cm, když kouknu na stránky Laudamotion, tak vídím zase to 35x20x20 (https://www.ryanair.com/la/en/pl...age-policy), tak fakt nevím. Co platí? Děkuju předem
Mám dotaz k těm zavazadlům 40x20x25 - nějaký tip, kde evně sehnat zavazadla s těmito rozměry?
Ahoj, objednala sem zde . https://www.zarro.cz/tasky-a-bra...y/s573.htm
Dobrý večer!
Moje přítelkyně před pár dny letěla s Laudamotion z Berlína do Prahy; nemůže nyní nalézt pás, který v letadle ukazovala ke kontrole (=neni občanem EU); má k dispozici letenku; kam je možno zavolat/napsat, jestli náhodou personál pas nenašel?
Děkuji za zprávu předem
Srdečně
Libor Hladký
P.S.: vzhledem k tomu, že přítelkyně nemluví dobře, proto píšu jejím jménem
Dobrý den!
určitě jsem si nic nešlehnul, pouze jsem měl chybná data od přítelkyně. Jednalo se o let Laudamotion
let z letistě Faro, let FAO - TXL / OE3165 do Berlin Tegel dne 15/02/2019 odlet 09:10.
Jednalo se o dotaz, jestli náhodou palubní personál nenašel cestovní pas. Přítelkyně si vzpomíná, že ho na palubě letadla
ukazovala ke kontrole. To, že pas nemá, zjistila až den po návratu z Itálie.
Snažíme se vyčerpat všechny možnosti, kde bz pas mohl být, rozhodně nechceme říct, že ho někdo v letadle odcizil.
Děkujeme předem za jakoukoli radu.
Srdečně
Libor Hladký
Dobrý den. Ráda bych se podělila o zkušenost s Laudamotion. Dejte si velký pozor na zavazadla. V Listopadu 2019jsme s Laudamotion letěli z Marakeše do Vídně a mne nepřiletel kufr. Reklamace hned na letišti ve Vídni. A následně asi 8 e-mailů. Na poslední dva už nikdo neodpověděl. Výsledek je ten, že do dnešního dne kufr nemáme ani kompenzaci. Cestovní pojištění zavazadel se na tento případ nevztahuje. V okamžiku, kdy překážek kufr dopravci, odpovídá dopravce. Takže s Laudamotion už nikdy, nikam.
Ahoj, mám dotaz na rezervaci sedadel, všude se dočítám, že "záměrně" rozesazují.... je to pravda? Platí to i pro rodinu s malými dětmi?
Letíme s Laudamotion v květnu do Malagy a nevíme, zda je nutné platit za konkrétní sedadla. Děti máme 6 a 3 roky. Díky komukoli za odpověď.
Když letíte s dětmi, systém vás při koupi letenek nepustí dál bez toho, aniž byste si místa zakoupili.
tak to jste určitě nekupovala děti jako děti, ale koupila jste je jako dospělé osoby - jinak by vás ten systém opravdu nepustil. V tomto případě budete mít "problém" i při online check in, protože vás systém zase nepustí vložit dětem jejich správné datumy narození a odbavit je (když jste je objednala, jako že jsou to dospělé osoby, bude to chtít i datumy narození dospělých)...Laudamotion zatím nerozhazoval po letadle, ale teď je to již 100% Ryanair, takže kdo ví....
Ahoj, jak to teď prosím bude s podmínkami pro zavazadla u Laudamotion? Výše se píše, že od 21.2.2019 budou platit stejné podmínky jako u Ryanairu. Nemůžu k tomu ale najít nikde nic konkrétního. Máme letenky na léto, tak mě zajímá, jestli budu muset dokoupit priority...
Mám stejný dotaz - pokud koupím letenky teď před 21.2.2019 na léto, budu mít i tak stále možnost si vzít na palubu (případně mi ho u gatu vezmou do podpalubí) také zavazadlo 55 x 40 x 20 cm do hmotnosti 10 kg? Díky za odpověď
Zdravím,
chci se zeptat, jak je to s inhalátorem na palubě? Musím mít nějaké lékařské potvrzení nebo ne? Projdu s tím na bezpečnostní kontrole v pohodě? Díky.
Pokud bude do 100 ml, pak projde. Pokud nad, pak určitě jedině s lékařským potvrzením.
Je to práškové a nikde není psaný objem. Je to v podmínkách společnosti laudamotion? Nikde jsem to nenašla.
Dobry den, chtela bych se zeptat, jak je to s kocarkem a autosedackou pro deti? Jestli se daji bezplatne prepravit. Diky za odpoved. Lenka
Dobrý den, můžete zdarma přepravovat dva předměty pro děti, klidně kočárek + autosedačku + jednu tašku s dětskými potřebami do 5 kg na palubu. To platí pro děti do 23 měsíců věku.
Dekuju moc za odpoved. Jeste se zeptam. Pro deti 2 a 3 roky nemuzu vzit nic z toho co pisete? Dekuju Lenka
Dobrý den,
také bych se rád přidal s otázkou, jak je to s kočárkem pro 3 roky staré dítě. Děkuju předem
Tak jsem se dozvěděl na livechatu, že s kočárkem můžu až k bráně a je zdarma pro 2,5 leté dítě.
Dobrý den! Asi řeším problém, který se tu diskutuje, ale není mi to zcela jasné. Když hledám let (Vídeň - Tenerife) na stránkách Ryanair (Laudamotion), tak mi to u zavazadel dává 2 možnosti (třetí není dostupná - "pouze Ryanair"). Když zvolím možnost jen toho malého zavazadla zdarma, tak se tam pak vypíše upozornění "Pokud si na bránu přinesete druhé zavazadlo, bude zdarma uloženo do zavazadlového prostoru". Prosím: 1..Je to skutečně tak, že mohu mít druhé zavazadlo a bude přepraveno zdarma? 2.Jaké (rozměry a váha) to zavazadlo může mít. 3. Nejdůležitější: Mohu tedy v takovém zavazadle mít i věci, které na palubu nesmí (např. nůž, kolíky ke stanu, léky-tekutiny apod.) To by mi dost pomohlo, ale nejsem si tím právě jist. Díky za vysvětlení a radu.
Ahoj, vesměs věřím zde pritomnym komentářům, nicméně radši se zeptám. Mně to naopak píše ze mám v ceně 2 příruční MALÁ zavazadla (tedy 2 kabelky a tak) na osobu. A jelikož se zde nikdo takto nepta, raději se ptám, zda platí i pro mě klasická pravidla Laudamotion, tedy jedna “kabelka” a jedno 10kg zavazadlo, které půjde kdyžtak do podpalubí. Děkuji ps.: ještě jsem neprovedl check-in a nemám palubní lístek, kde by to kdyžtak asi bylo napsáno.
Ahoj, před týdnem jsem letěla z Vídně do Malagy s Laudou a měli jsme jak kabelky tak malý kufřík a ten nám na gatu ani neodebrali a normálně jsme si ho vzali sebou do letadla. Letadlo bylo s 3/4 obsazeno
Ono to bude uvedeno i během check-inu před vystavením BP, takže si to tam můžeš zkontrolovat a případně dokoupit potřebné.
Na vytisklé letence bylo uvedene jen jedno příruční zavazadlo s těmy rozměry 40x.... o druhém nebyla řeč, o druhém byla zmínka při koupi, že větší odebereou na gatu a dají zadarmo do potpalubí, ale jak říkám, nic nekontrolovali.
Dobrý den, přicházím s obdobnou otázkou jako všichni ostatní. Koupila jsem si letenku od Laudamotion. V ceně s jendou malou taškou a jedním příručním zavazadlem 55 x 40 x 20 cm a hmotnost 10 kg. Dnes mi po automatickém online odbavení přišel na mail palubní lístek, na kterém je napsané, že můžu mít jen malou tašku a nemůžu si vzít příruční zavazadlo. Pokud to chci změnit, mám navštívit The Ryanair app a přidat priority nástup. Ale na stránce Ryanair mi nejde zadat číslo rezervace letu, prý neexistuje. Tak kde je problém? Vůbec tomu nerozumím a jelikož letím už v úterý, tak je to docela problém. Chci si vzít na palubu příruční zavazadlo, protože s tím jsem si tu letenku kupovala. Předem děkuji za rychlé odpovědi.
Dobry den, uz se to tady resilo. Ten palubni listek ma Vas vystrasit k prikoupeni si priority, ktere pro Laudu neni nutne. Pri nastupu vam bude to druhe dano do zavazadloveho prostoru. To je cele :)
Děkuji za odpověď. O to mi právě jde. Chci mít zavazadlo u sebe na palubě, ne v zavazadlovém prostoru. A možnost dokoupit si priority nikde nemůžu najít. S tím mi neporadíte? Kde můžu dokoupit priority? jde to vůbec, když už mám palubní lístky? Děkuji
Pokud tu možnost vůbec nevidíte, je možné, že už není dostupná. Na každém letu je místo pouze pro 95 Priority cestujících, jinak by ta služba nedávala smysl (má zabránit přeplňování zavazadlových binů). Takže vám to větší zavazadlo nejspíš při nástupu do letadla opravdu seberou a (zdarma) umístí do zavazadlového prostoru. Pokud to opravdu nechcete, pak je asi už jediná další šance si koupit klasické odbavené zavazadlo, které odevzdáte už přepážky.
Zdravím, pročítám tu různé názory, ale pořád jsem trochu v rozpacích. Koupila jsem letenky z Vídně do Říma na červenec 2019 přes stránky RyanAir, ale poletíme s Laudamotion. Při kontrole itineráře mám napsané v ceně zavazadlo ve velikosti 40x20x25 cm. Když ale najedu na podrobnější info, najede mi tato webovka https://www.ryanair.com/cz/cs/na...-zavazadla . Nevím, co si tedy mám myslet, jestli mi klasický malý kufřík, který se vleze do boxu nad hlavou, ale je nad tyto rozměry bude přebrán zdarma (jak tu píšete vy) do podpalubí nebo mi ho naúčtují za 750 Kč. Prosím o odpovědi a vaše zkušenosti. Děkuji mockrát za pomoc! :)
Neodpovíme vám jinak než níže, nebo informace výše :) Zdarma jsou dvě příruční zavazadla, viz například tento screenshot: https://imgur.com/a/Ap3HtXY
Ahoj, 25. ledna letíme do Malagy s Laudamotion. Na rezervaci máme zavazadlo 1ks 10 kg 40x55x20 cm a 1ks 5 kg 20x35x20cm. Mám skořepinový kufr s rozměry 35x52x22 cm. Myslíte, že budou nějaké problémy když ta hloubka je o 2 cm více? Díky
Zdravím, můžu se zeptat, jak to u vás nakonec dopadlo s těmi rozměry? Mám totiž úplně stejný problém, můj kufr je o 1,5 cm větší než psané rozměry. Prošlo vám zavazadlo, nebo jste musel něco připlácet?
Děkuji
Ahoj vsem, letime s mamkou 19.1. do Rima s letenkami od Laudamotion pres eSky,ale reklj mj,ze mam jen batoh(40x20x25) a prirucni do 10kg musim doplatit nebo 20kg odbavene tez. Tady ctu ze teda nemusim? Na prepazce me pusti? Resp. Obe dve s dvema mensimi? Moc diky za odpoved.
L.
Ahoj, mam dotaz ohledne zavazadel (jako skoro kazdy tady :)). Plati porad to pravidlo ohledne dvou zavazadel - 55 x 40 x 20 cm a 40 x 25 x 20 cm, s tim ze to vetsi jde do podpalubi? Znamena to teda taky to, ze to vetsi lze brat jako odbavene zavazadlo (vcetne veci, ktere na palubu nepatri)? A jak moc tvrde se kontroluji rozmery zavazadel? Plati to, ze staci kdyz se vejde do nejakeho jejich boxu - tzn. kdyz tasku, ktera je normalne o neco vetsi, dokazu zmacknout, tak je to ok? Diky za odpoved :)
Ahoj, obě dvě zavazadla jsou příruční a procházíš s nimi přes security, takže ani v jednom nesmí být věci, které na palubu nepatří. Na gate se může stát, že větší zavazadlo ti odeberou a dají do podpalubí, ale není to vždy.
U rozměrů stačí, když zavazadlo nacpeš do toho boxu.
No každopádně jsi neodpověděl callaque na otázku, zda lze ještě vzít obě zavazadla. Mě to taky zajímá, páč v březnu asi poletím Laudou a při nakupu letenky jsem viděl, že o větším zavazadle už tam není žádná zmínka. Teda nedošel jsem až k zaplacení, takže se nemůžu podívat do rezervace, co tam je nebo není. Proto by mě taky zajímal zkušenost z posledních dnů.
Letěl jsem s Laudamotion 1.prosince, měl jsem sice pro jistotu koupené priority, ale na palubu šly všechny palubní zavazadla (velké i malé) i těch co priority neměli. Letadlo bylo plné a na bráně nic nebrali.
Moje zatím poslední zkušenost z 14. prosince. Zavazadla lze vzít dvě, ale větší zavazadlo mi dali do podpalubí, přestože letadlo bylo zaplněné jen asi z 2/3. Je to na každém letišti různé.
Niemandos: ona tam ta zmínka stále je, byť skvěle schovaná.
Laudamotion: https://imgur.com/a/Ap3HtXY
Ryanair: https://imgur.com/a/83XG47U
Díky Kryštofe. Já jsem se na to díval a mrkl jsem jen na to jedno zavazadlo a míru a ten text pod tím jsem už nečetl. Moje chyba :)
Tvoje určitě ne, to jen Lauda dělá z lidí tak trochu blbce. Myslím, že si toho nevšimne 95% lidí. Ale tak hlavně že to pravidlo fakt stále platí.
Pozor. Zdá se, že neplatí na všech linkách. https://imgur.com/a/e1NecF1
Řeším ty dvě zavazadla u Laudamotion - ono je tam ale psané, že obě jsou jen ty malé (tedy nikoliv 55x40x20 - 10kg), ale:
Takže jestli to opravdu dobře chápu, kdo chce s klasickým větším příručákem, tak se prostě pryority za 6 E nevyhne.
Tak podle toho screenu tam je psáno jen jedno, nikoliv dvě :) Ale je to opravdu tak, jak píšeme. Tohle znamená, že smíte mít na palubě 1 malé. To velké vám u gatu seberou a vloží do podpalubí zdarma. Nejsou to jen naše domněnky, je to skutečně politika Laudamotion, navíc potvrzená mnoha cestovateli, viz komentáře níže.
Stěžejní je toto: https://imgur.com/a/s6XGI4h
V nabídce Laudy z Vídně se objevily nové trasy na léto i s cenama, je tam Rhodos, Zakynthos, Kos a Mykonos. Jestli to tam je už delší dobu nebo už to tady někdo zmiňoval, tak se omlouvám, ale já jsem to tam objevil dnes.
Omlouvám se, jestli se to tu už někde řešilo, ale nenašel jsem to teď v rychlosti. Kupoval jsem teď letenky s Laudamotion na Mallorku v únoru a píše mi to, že mám nárok jen na 1 zavazadlo na osobu o rozměrech 40x20x25. Tady píšete, že Lauda má pořád ještě zdarma dvě palubní zavazadla. Šla tedy Lauda cestou Ryanu, nebo jak to je? Děkuju!
Já teda když se snažím udělat cvičně rezervaci u Laudy, stále vidím dvě zavazadla zdarma: https://imgur.com/a/RoNVWAb , pak v posledním kroku sice vyskočí info, že není, ale je začíná to slovy "On Ryanair flights", což se Laudy zatím netýká.
Dobrý večer, chtěla bych se zeptat jak je to s dětmi, zda mají taky každý nárok na dvě zavazadla a zda nás nechají sedět u sebe nebo nás také rozhazi, dekuji
Ahoj Evo,
Laudamotion nerozsazuje a děti mají nárok na stejná zavazadla jako dospělí. Výjimky jsou jen u batolat do 2 let.
Dobrý den,
mám to chápat tak, že Laudamotion nerozsazuje ani když si nekoupím místenky? Zatím jsem si nikdy netroufnul nepřiplatit za konkrétní místa - ale jen kvůli tomu, abychom seděli pohromadě. Jak to bez místenek běžně chodí u 4členné rodiny?
Děkuji.
Ahoj Franto,
Je to tak, nerozsazuje. Ale co není, může být. Vždycky před odbavením ti systém ukáže aktuální sedadla a máš možnost je dokoupit a změnit pokud nevyhovují.
Děkuji moc, zkusím a uvidím.
Ahoj,
chcela by som sa opýtať, ak teda mám zbalené dve tašky pričom je jedna z nich kufor do veľkosti 55x40x20 a druhá priručná batožina do rozmeru 35x20x25, znamená to teda, že si za batožinu nemusím nič priplácať (resp. nepotrebujem Priorities& 2 cabin bags)??
Vopred ďakujem za odpoveď..
letel jsem s Laudamotion poprve let Dublin -Viden a Viden -Dublin , v obou pripadech se olepovaly 10 kg zavazadla az na gate a odevzdavaly se u letedla , jinak priority fronta vetsi nez no priority , coz je bezne samozrejme i u Ryanairu od zmeny v zavazadlech , vyber sedadla od 3 euro, priority 6 euro , jestli rozhazuji nevim , letel jsem sam , mel jsem sedalo koupene i priority takze 2 zavazadla do letadla
Dobry den, procital jsem si vlakno nize, kde se casto resi zavazadla v souvislosti s Laudamotion. Nikde jsem ale nenasel, jak je to v pripade, ze se jedna o let Ryanair operated by Laudamotion. Koupil jsem si letenku z Vidne do Faro. Do posledni chvile se vse hlasilo jako Laudamotion. Do emailu mi vsak dorazilo potvrzeni na let Ryanair. Pokud si nactu let do aplikace Ryanair, nelze mi pridat zavazadlo do 10 kg. Lze jen upgrade na priority, coz zahrnuje dve zavazadla do kabiny a prednostni odbaveni. Plati tedy stalo to, co pro stary Ryanair, tedy ze mohu do kabiny jen prirucni a kabinove muze byt odebrano do zavazadel, ale nebude uctovano? Rozumim tomu, jak je to pro Ryanair a Laudamotion, ale ryanair operated by lauda mi do toho opet vnesl zmatek. A vzhledem k tomu, ze letime tri, rad bych zjistil predem. Dekuji
Dobrý den,
ráda bych se zeptala na zavazadla, v online odbavení na internetu mi píší, že můžu mít příruční zavazadlo 40x20x25 ale všude na internetu se jedná o jiné rozměry a dokonce o dvě zavazadla. Podle čeho se mám zařídit?
Děkuji za odpověď!
Dobrý den,
máme stejný problém. Všude čtu cosi o dvou zavazadlech. Letíme s Laudou v lednu na kanáry a když jsem včera udělala odbavení, tak na letence v popisku je, že si smíme vzít s sebou pouze kabelku 35x20x20 cm, když nemáme přednostní nástup.. Tak to asi nebudeme riskovat a vezmem jen ty malé...
Zdar,
Letim o par dni prvykrat s Laudou, len taka rychla otazka - rezevacny system rozhadzuje ako u Ruanairu, alebo sa v pripase spolocne rezervacie snazi davat ludi spolu? Vdaka
Me to vzdy dalo spolu
Dnes jsem letěl s Laudou z Berlína na Fuerteventura žádná kontrolova velikosti příručního zavazadla batoh i kufr normálně na palubu :-)
Ahoj,
letím v úterý s Laudou, a furt v to nemám úplně jasno (a nejsem sám, jak vidím :D ). Když si teda NEkoupím tu Priority & 2 Cabin bags, pustí mě na palubu jen s malým batůžkem 35x20x20 cm, to je mi jasné. Když tam přijdu ještě s větším příručákem do těch 10 kg s těmi požadovanými rozměry, bude mi normálně odbaven, tím pádem v něm můžu mít i tekutiny nad 100 ml atd., nebo mi ho vezmou až před nástupem do letadla, tím pádem tam tekutiny nad 100 ml mít nemůžu? :)
Slouží teda ta priorita + 2 kabinová zavazadla na palubu "jen" pro urychlení, komu se pak po příletu nechce / nemá čas čekat na páse, až mu zavazadlo přijede?
Snad jsem to napsal srozumitelně, díky :)
Vezmou vám ho až před nástupem do letadla, takže nad 100 ml nemůžete. A ano, priority v tomto případě slouží vlastně jen pro urychlení.
Chtěl bych se zeptat - platí tyto pravidla se zavazadly, které jsou zde nyní napsána (odlišná od Ryanairu) i nadále??
Zkoušel jsem nákup u nich a stránky psaly něco v tom smyslu, že pravidla se sjednocují s Ryanairem, jen tedy to odbavené do 10 Kg nepodporují..., jak to tedy je? Díky moc.
Pravidla u Laudamotion by měla být dle "starého Ryanairu", tedy opravdu tak, jak je popsáno výše. Když teď koukám do své rezervace u Laudamotion, je to tam i napsáno u možnosti "Jedno malé zavazadlo", byť dost ztraceně a nepřehledně, ale: "Pokud si na bránu přinesete druhé zavazadlo, bude zdarma uloženo do zavazadlového prostoru". Což znamená, že to menší zavazadlo můžete mít určitě stále u sebe, větší (max 55 x 40 x 20 cm) vám při nástupu zadarmo hodí do podpalubí.
Je to tak, zase když kouknu do itineráře, tak tam je 2 x Small Bag (40cm x 20cm x 25cm)..tak snad batoh projde..letíme příští víkend tak kdyžtak dám vědět. Priority se mi kupovat nechce.
Tak zase budu otravovat s mou otázkou ohledně letů do Ammanu z Vídně. Už jsem se ptal dvakrát, ale nikdy mi nikdo neodpověděl ani slůvko nevím a přitom na nejrůznější stupidní dotazy se odpovědi vždycky najdou :) viz dnešek. Takže to zkouším znova. Chci do Jordánska během velikonočních svátků na týden a z Vídně Lauda má termíny jen do konce března. Ryanair z Prahy ukazuje cenu okolo 4,5 tis bez ničeho, což mi přijde dost a z Budapešti je duben taky bez letů, ale v květnu zase jsou. Jsem z toho jednoduše jelen. Při tomto výberu už mi nejlepší přijde letět z Bratislavy přes Paphos, ale zpátky to nenavazuje a pak to vezme o 2 dny dovolené víc. Podotýkám že do Eliatu se mi letet nechce. Pověstná duslednost Izraelců a transport přes hranice do Jordanska a zpět mě nějak nelákají. Asi jsem zlenivěl. Má někdo nějakou informaci ohledně té Vídně. Ukončují spoj nebo něco podobného? Díky za odpoved :))
Obávám se, že žádný insider z Laudy/Ryanairu tady nebude, každopádně žádnou veřejnou informaci o sezónnosti nebo rušení letů z Vídně do Ammánu jsem nikde nezaznamenal. Nicméně i pokud se na duben lety z Vídně objeví, obávám se, že cenově budou přes Velikonoce na velmi podobné úrovni jako lety z Prahy či Krakova.
To si právě nejsem úplně jistý. Když se podívám na ceny stejných termínů koncem března, tak z Prahy je to za 72 Euro jeden směr a z Vídně s Laudou 29 Euro, tudíž mi vychází, že i když zdraží podobně jako v Praze, tak to bude podstatně levnější než z Prahy. Ale vzhledem k tomu, že už je konec listopadu a termíny tam nejsou, tak se obávám, že to chtějí zrušit. Rád bych se pletl. Vůbec ale nechápu, proč tam nejsou termíny na duben z té Budapešti. No nic počkám a uvidím. Ale je škoda ty dva dny volna nevyužít.
Dobrý den, mám dotaz, zda když mám pouze jedno zavazadlo do váhy 10 kg a rozměrů do 55x40 x20 cm, zda si ho můžu vzít na palubu?
Dobrý den, mám dotaz ohledně odbavení zavazadla.. Letíme poprvé z Vídně v půlce ledna na Kanárské ostrovy. Zde se píše, že odbavení zavazadla je za poplatek.Mohu se zeptat kolik teda ještě budu platit ve Vídni na letišti za to odbavení? V ceně letenky máme 2x zavazadlo, jedno to do 10 kg a druhé to příruční do 5kg. Chápu správně, že teda mi to 10kg zavazadlo vezmou a je to pak klasicky jako s velkým kufrem, že při příletu si ho vyzvednu na pásu a příruční-kabelku si vezmu sebou do letadla? Díky moc za odpověď :)
Dobrý den, však je to výše i popsané dále: "V případě, že si během nákupu letenky přikoupíte i zavazadlo, provedete online check-in doma a na letišti kufr jen odevzdáte u přepážky, žádný další poplatek se už neplatí." Takže pokud máte již zaplacené 10 kg zavazadlo a odbavíte se online (tedy budete mít v ruce nebo v mobilu palubní vstupenku), nic platit nebudete.
Díky za odpověď. Jen ještě jeden dotaz. Letíme 3 a letenky jsou rezervovane na kamarada. Stačí tedy, když on udělá tu online check-in za všechny 3, nebo každý si musí udělat check-in sám? Děkuji :)
Neví někdo jak to je s tou linkou z Vídně do Ammanu po konci března 2019. Už jsem se jednou ptal, ale omylem jsem to vrzl do do tématu k Ryanair, protože Laudu beru jako jeho odnož. Pořád se tam neukazují lety na duben a přitom u některých linek, co byly zavedeny v říjnu a namátkově jsem se díval už termíny na duben jsou. Ani Kryštov co všechno ví neví? :)
Cesta 3.11. z Vidne na Gran Canaria a 13.11. z Lanzarote zpet do Vidne s Laudamotion. Vse je pri starem, neridi se podle novych pravidel Ryanair. Zavazadlo Vam normalne vezmou az u gatu a daji do podpalubi, neni nutny to davat na drop off. Prirucni zavazadlo berete s sebou na palubu. To je nase zkusenost pro tyto dva lety.
Ahoj, už fakt nevím čemu věřit, letime 28.11. Z Vídně na Tenerife, letenky koupeny přes invia - potřebovali jsme utratit dárkový poukaz, proto zprostředkovatel, ovšem bylo nám řečeno, ze vše prověřovali u společnosti a platí pouze malé zavazadlo, jinak nutno dokoupit 8E jedna cesta, tak Ok, to není nic co by se nedalo přežít, ovšem, ptali jsme se na seating, invia nám uvedla, ze seating na konkrétní místa je v ceně letenky u invia, už mám boarding pass a sedadla klasicky vedle sebe A B C , muzu věřit tomu, ze opravdu sedneme spolu nebo to je proste kdo dřív prijde ten ma sedadlo? Možná blbe dotazy, ale nikdy jsem s R neletěla
Jinak je to zeda oficiálně s Laudamotion
Ahojte, jeste k zavazadlum u laudamition. Me dnes z ryanair napsali, ze v cene letenky mam jen to jedno malinky. Nemate prosim nekdo REALNOU ZKUSENOST, jsem z toho fakt zmatena... Letim na konci listopadu, letenky jsem kupovala v rijnu. Dekuji!
Ahoj, letela jsem v patek z Vidne do Bologni, v nedeli zpet s Laudamotion. Pri prvni ceste nikdo nic nekontroloval, lidi meli normalne male kufry a k tomu kabelku/batoh. Pri ceste nazpet v podstate totez, ale letuska se me ptala, jestli mam jenom jedno zavazadlo, nevim, co by se stalo kdybych mela dve. Ale lidi meli normalne kufry male plus nejake kabelky k tomu. Pri nastupu do letadla byly kufry dany do zavazadloveho prostoru. Takze si myslim, ze se zatim nic nezmenilo.
Takže v překladu stejná odpověď jako od Pelikan.cz, jak jsem psala pár komentářů níže.
Ahojte,
Ohladom batoziny som naschval pred odletom do PMI pisal na web RyanAir a toto je odpoved
Ahoj, máme po 1.11... Jak to tedy prosím v případě Laudamotion je? Platí 2 zavazadla s sebou (s tím, že jedno vezmou do zavazadlového prosturu při nástupu), nebo platí hláška výše ve článku
Od 1.11.2018 se mění pravidla a zdarma bude pouze malé příruční zavazadlo s rozměry 40 x 25 x 20 cm. Info.
Který vede na Ryanair..
Díky. M.
Tak jsem právě obdržela odpověď na svůj dotaz ohledně zavazadel od Pelikan.cz kde jsme kupovali letenky. Nová pravidla se podle jejich vyjádření vztahují pouze na lety se společností Ryanair, tzn. že máme-li zakoupené letenky s leteckou společností Laudamotion, platí dvě zavazadla zdarma na palubu s rozměry 35x20x20xcm do 3 kg a 55x40x20 cm do 10 kg v ceně letenky, přičemž to větší vám při vstupu do odletové brány označí a vezmou do podpalubí.
Ahoj, máme letenky na 11.11., zakoupené přes pelikan.cz 7.10. Když se přihlásím přes rezervační kód, tak pro check-in mi to nabízí jen jedno příruční zavazadlo zdarma a druhé do 10 kg k dokoupení. Takže podle mě se nová pravidla Ryanair vztahují i na Laudamotion, bez ohledu na to, co je na potvrzených rezervacích došlých do mailu uvedeno - 2 zavazadla zdarma.
Dobrý den,
Máte už nějake info k příručním zavazadlum od Laudamotion? Pan před 15 dny dával vyjádření od pelikán.cz že se to na ne nevztahuje a já když zkouším nakoupit letonku přes momondo tak mi to neukazuje žádnou možnost přikoupit zavazadlo. Tak ať jsem v obraze,manžel s touto společností poletí poprvé. A ještě tedy online odbavení udělám kde? Kupuji většinou přes gotogate . Děkuji za odpověď 😉😊
Dobrý den, předně kupujte přímo přes web Laudamotion, u low-costů se opravdu nevyplatí nakupovat přes jiné prodejce :) Online check-in probíhá vždy (u všech aerolinek na světě) výhradně přímo na webu letecké společnosti. Ohledně příručních zavazadel žádnou horkou novinku nevím.
Děkuji za rychlou odpověď. Informace i na stránkách jsou fakt matouci i zkrz ty zavazadla. Asi teda první let připlatim zavazadlo a uvidím co se bude dít.
Dobrý den, má někdo zkušenosti s letem s kočárkem? Složíme jej až před letadlem a oni nám ji odeberou do podpalubí? Jaké jsou omezení na zavazadlo pro dítě do 2 let? Děkuji
Dobrý den, koupili jsme letenky u Laudamotion cca před 14 dny, tedy ještě se dvěma zavazadly zdarma na osobu. Letíme v lednu, platí tedy ještě to co máme na letence nebo teď nové pravidlo pouze 1 zdarma? A ještě - skutečně se řeší každý centimetr u toho malého kufru? Letím tenhle rok už potřetí, pokaždé s jinou společností - to si člověk musí pokaždé brát jiný kufr? :)
Dobry den, to s temi zavazadly by me zajimalo take. Letenky jsem zakoupil dnes a 1 zavazadlo plati az od 1.11., ale my letime az v unoru 2019. Budou akceptovany tedy dve nebo uz jen jedno zavazadlo? Diky.
Ohledně Laudamotion je situace trochu nejasná. Zatímco při koupi je jasně vyznačeno jen menší zavazadlo zdarma stejně jako u Ryanairu, na jejich oficiálním live-chatu někteří agenti tvrdí, že Laudamotion se změna netýká... zatímco jiní tvrdí, že ano :D
To beru, v tom maji dejme tomu bordel. Ale neodpovida to na muj dotaz, zda se na me i pri odletu budou vztahovat stare podminky, kdyz nove zacinaji platit az od 1.11. Nerad bych se dostal do situace, kdy dojdu na letiste se dvema prirucnima zavazadlama a logicky budu pocitat s tim, ze nakupem pred 1.11. se na mne vztahuji stare podminky a na letisti zjistim, ze mi druhe prirucni zavazadlo do letadla nedaji, dokud nezaplatim. Pak se cena letenky dostane na takovou cifru, ze uplne postrada smysl letet s takovou nizkonakladovkou.
Uz se vidim, ze na to zapomenu :D
Kazdopadne pokud by se na drive nakupujici automaticky zacla vztahovat nova pravidla, tak by to bylo od dopravce dosti nefer. No, uvidime...
Ted me mates. Tady nahore se pise o datumu 1.11. a ty zminujes 1.9., co je tedy spravne? Ja koupil letenky dnes, tj. 10.10. :)
Od 1.11. vstupují nové podmínky ohledně zavazadel v platnost, oznámeny byly 1.9. Tedy každý, kdo si koupil letenku po 1.9. na lety po 1.11. musí splnit nové podmínky. Kdo si koupil letenku před 1.9. na let po 1.11., může se řídit starými podmínkami. Takže záleží, kdy letíš.
Aha, tak ted uz chapu, jak to myslis. Letime na zacatku unora. Nakup jsem provadel pres pelikan.cz a v mailu mam od nich toto zneni:
"Letecká společnost Laudamotion nepovoluje vzít na palubu letadla velké příruční zavazadlo (55 x 40 x 20 cm, 10 kg). To bude ZDARMA odevzdané na "gate" a vztahují se na něj všechny přepravní podmínky jako na příruční zavazadlo. Velké příruční zavazadlo je možné si vzít se sebou na palubu jen v případě, pokud je v rezervaci zakoupený "Priority boarding". Malé příruční zavazadlo (35 x 20 x 20 cm, 5 kg) si může každý cestující vzít se sebou na palubu letadla."
Takze vim, co mi chces rict, ale porad v tom mam hokej, jak to vlastne bude. Zkusim se poptat primo na palikan.cz, protoze pokud maji stare informace a odlet bude pak probihat jinak, tak je to neprijemny prekvapeni.
No a to je právě to - v případě Laudamotion v tom má hokej víc lidí. Protože část oficiálních zdrojů tvrdí, že u Laudamotion to bude stejné jako u Ryanairu (a tvrdí to i web Laudamotion při nákupu letenky), ovšem část oficiálních zdrojů tvrdí, že změna se Laudamotion netýká a bude to tak, jak tvrdí Pelikán.
Aha, tak proto se v tom tak motame :) ja mam pelikana za solidniho prodejce, uz jsme pres nej brali letenky mockrat a vzdy bylo vse OK a celkem by me takovy kopanec zamrzel. Zkusil jsem poslat zpravu i na pelikana, jsem zvedav, jaky info mi poslou. A dal bude zajimavy, jestli to info bude spravny nebo spatny.
Pridavam zpravu od pelikana. Tak snad maji pravdu a bude to OK:
"Dobry den,
dakujeme za Vas email a doveru prejavenu spolocnosti Pelikan.
Informacie o batozine sme preverili priamo v leteckej spolocnosti Laudamotion. Nove podmienky k batozine sa tykaju iba leteckej spolocnosti Ryanair. U spolocnosti Laudamotion zostavaju podmienky nezmenene.
V cene letenky mate zahrnute dve prirucne batoziny, a to mensiu 35x20x20cm bez vahoveho obmedzenia, a vacsiu 55x40x20cm do 10kg.
Pri nastupe do lietadla Vam vacsia prirucna batozina bude odobrana bezplatne do podpalubia."
A jeste bych mel dotaz, je mozne vzit si do prirucniho zavazadla stan vcetne koliku? Diky za odpoved. Adam.
Dobry den,
chtel bych si vzit jako prirucni zavzadlo batoh, ktery ma na zadech tuhou konstrukci vysokou 60cm. Mozna by slo ho pripadne zmacknout a nejakym paskem stahnout aby tech 55cm splnil, ale je to na knop, nerad bych ho takto mackal. Nevite jak byvaji u Ludamotion striktni? Diky
Dobrý den, prosím o radu..
Jaký je tedy rozdíl mezi laudamotion/ryanair v prirucnim zavazadle ( co si můžu vzít zadarmo na palubu, popřípadě mi bude odesláno do podpalubí) od 1 listopadu.
Dobrý den,
mohu se Vás prosím zeptat, jestli odbavení zavazadel do 10 kg obsahuje každá letenka/palubní lístek? V palubním lístku máme totiž "non-priority" a obrázek kabelky - že se může přinést zavazadlo pouze do 35x20x20. Objednáváno bylo přes kiwi.cz, kde máme v e-ticketu samozřejmě zavazadlo do 5 kg a do 10 kg, ale na palubním lístku nic takového není - je tam pouze to malé.
Moc Vám děkuji.
Dobrý den,
nevíte, když jsme letěli s Laudamotion (nákup přes Ryanair), tak zda v případě zpoždění letu uplatňuji náhradu u Ryanair nebo u Laudamotion?
Děkuji.
U operující aerolinky, takže u Laudamotion, nicméně Vás to určitě zase odkáže na formulář na stránkách Ryanairu.
Právě jsem nenašla žádné jejich stránky ani adresu, kam se obrátit. Budu posílat formulář poštou, tak mě spíš zajímá jestli to můžu zaslat na ústředí Ryanairu, protože jsem nenašla žádné ústředí Laudamotion. Díky.
Není nutné posílat poštou, stačí vyplnit online formulář zde: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/ V kolonce "Airline Code" jde překliknout na Laudamotion.
Díky, zvažuji právě tyto dvě možnosti. Nevím, co je účinnější. Chci žádat o těch 400 Euro dle nařízení, tak nevím, jestli to jde v tom online formulář navrhnout. Nechci nechávat na jejich uvážení. Díky.
Účinnější je rozhodně vyplnit formulář. A oni, ani vy si nemůžete rozhodnout částku, o kterou žádáte - ta je dána právě tím nařízením dle vzdálenosti.
A ještě prosím tedy, jestli to chápu správně, můžu udělat jen 1 claim za booking a v rámci toho odškodní oba cestující? :)
To vím, mám na rok na 400, ale vím ze zkušeností ostatních, že se jim snažili letecké společnosti nabízet třeba 80....
Zase letecká společnost ví, na kolik máte nárok. Pokud tedy nebylo zpoždení způsobeno mimořádnými okolnostmi, což by nárok na kompenzaci vylučovalo. Stačí jeden claim na celou rezervaci.
Dobrý den,
našla jsem tento formulář - https://eu261compensationclaims.ryanair.com/ nevíte který je správnější? Díky moc.
Dobrý den, máme zakoupené letenky dle starých podmínek (nákup březen). Zahrnují tedy 2 příruční zavazadla... Letíme už za týden, jen potřebuji radu. Zavazadla jsou limitována váhou 7 + 3 kg. Je možné vzít jen jedno o váze 10 kg a nerozkládat váhu do dvou? Pokud si dám do kufru notebook, mohu odmítnout uložení zavazadla do podpalubí? Jsou sice příruční, ale všude čtu, že se tak často děje. Bojím se případného poškození.... Moc děkuji za rady a přeji všem příjemný let.
Dobrý den, podle všeho se změna netýká Laudamotion, takže můžete mít dvě příruční zavazadla a můžete mít klidně jen jedno do 10 kg, pokud splňuje rozměry. Odmítnout uložení zavazadla do podpalubí ale nelze, pak by celá ta jejich politika ztrácela smysl. Nedělají to pro pohodlí cestujících, ale pro urychlení nástupu (protože nad tím, co si někteří jsou schopni vzít na palubu skutečně zůstává rozum stát) a taky pro prachy, jak jinak. Můžete si ale notebook ze zavazadla vyndat a vzít si ho samotný do letadla.
Děkuji, ten druhý rozměr zavazadla mi přijde trochu nesmyslný, tak ho nemusím shánět a vyřešit to využitím 10 kg v jednom. Pokud lze notebook vzít zvlášť, jsem klidná. Moc děkuji za upřesnění.
Dobrý den. Máme letenky palma-viden přes kiwi a nejde nám udělat check in. Letíme s laudou. Odlet 3.10. diky
Dobrý den, mrkněte do článku o Kiwi, kde máte v diskuzi popsané možnosti odbavení u Ryanairu. Mohlo by to fungovat stejně u Laudy. Dejte vědět jak jste pochodila.
Článek nemůžu dohledat.🤔
Už se nám povedlo dohledat. Díky moc.. a kiwi nikdy více
Ahoj, nevíte prosím jak je to u Laudy s podmínkami pro lety v těhotenství?
Díky za odpověď!
Podmínky zde: https://www.ryanair.com/la/en/us...gnancy#0-1
Do 28. týdne těhotenství se řešit nemusí nic, mezi 28. a 36. musíte mít potvrzení od lékaře, nad 36. týden vás nepřijmou k cestě. Mějte s sebou vždy těhotenský průkaz, můžou ho chtít vidět.
Ahoj,
Chci se zeptam nema nekdo zkusenost s Lauda z Berlina na Fuerteventuru? Letenky jsem zakoupil pres kiwi.com a az po koupi jsem nasel silene recenze na kiwi.com. Co muzu ocekavat?
Diky
Zdravím,
Mám dotaz ohledně zavazadel. Počítají se do rozměrů i "nožičky", kolečka a madlo kufru? Nebo pouze obsahová část (tělo kufru)?
A druhý dotaz, pokud mi kufr splňuje 2 ze 3 rozměrů (např. 50x25x25), myslíte že projde?
Díky :)
Tolerance rozměrů (a váhy) zavazadla závisí na dané letecké společnosti a na daném pracovníkovi přepážky, u které se odbavujete na letišti. Na letišti má většina leteckých společností stojany na příruční zavazadlo s maximálními rozměry, kam se kufr/taška musí vejít, tj. včetně koleček a madel. U odbaveného zavazadla může být tolerance rozměrů větší (nebere se ohled na kolečka, madla) , jelikož to jde pouze na pás. Tam se hledí na váhu, která je max. 32 kg, kvůli zaměstnancům letiště, kteří pak s těmito zavazadly manipulují. Je lepší si ověřit informace o váze a rozměrech u svého dopravce před letem., nejlépe telefonicky, pokud to neuvádí na svých webových stránkách (obvykle v sekci FAQ). Kufr, který nesplňuje parametry (všechny tři max. rozměry, a max. váhu) může být odmítnutý nebo zpoplatněný, především u low-cost leteckých společností.
Zdravím. Včera se nam stala zajímavá věc. Měli jsme zakoupené zpáteční letenky Vie-Pmi, kdy zpáteční let měl proběhnout včera, tj 15.9. ve 22:15 z Pmi. Rano mi na mail přišlo oznámení, ze došlo ke zrušení našeho letu. A bylo nam v mailu nabídnuta refundace nebo prebukovani letu. Bohužel tato možnost nam nevyhovovala, takze jsme zadali o vracení peněz za letenky. Po odeslání formuláře mi samozřejmě nedorazilo do mailu žádné potvrzení o odeslání tohoto formuláře. Na to jsme se pustili do hledání letu u jiných společnosti. Naštěstí jsme našli u Smart Wings s příletem do Bratislavy. Což nebyl problem. Letadlo odlétalo ve stejnou dobu jako původní let s Laudamotion. Sranda byla, ze po příjezdu na letiste v Palme jsme zjistili, ze let s Laudou ve skutečnosti zrušen nebyl, letadlo odletělo včas. Asi nejspíš došlo k nějakému omylu ze strany aerolinky. Nicméně jsme měli zakoupeny náhradní letenky, takze jsme absolvovali let se Smart Wings. Myslíte, ze máme nárok na kompenzaci, když vlastně let zrušen nebyl a letadlo normálně odletelo? Resp. je zde šance, ze mi Lauda proplatí náhradní letenky, které jsme na základě jejich mylneho mailu zakoupili? Print screen mého účtu, kde je uvedeno zrušení letu naštěstí mam k dispozici.
Diky za pripadne odpovědi.
Dle mého skromného názoru máte právo na kompenzaci, pokud předložíte oznámení o zrušení letu, které vám bylo zasláno. Závisí to také na smluvních podmínkách, které platili, když jste si původní letenky koupili.
Dobrý den, máme problém s on-line check-in, nedokážeme najít adresu. Jsme na Kypru, za cca 40 hod. odlétame.
Katastrofa už na letišti ve Vídni cestou sem do Páphosu, 20 min. před ukončením check-inu nás nechali pracovníci na přepážkách v letištní hale na holičkách, že to už asi nefunguje, sorry, musíte zaplatit za osobu 55 euro (!), doteď nevíme, zda to strhli z karty? Prosíme o urgentní pomoc, DÍKY, Šárka a Marek z Limasolu
Mám staženou aplikaci Ryanair a check in se v čase, 2 dny před odletem, téměř udělá sám. Musíte se jen přihlásit. Kde jste kupovali letenky?
Dobrý den, jakou adresu máte na mysli? Myslíte odkaz na online check-in? Laudamotion používá web Ryanairu (https://www.ryanair.com/cz/cs/), online check-in je pod záložkou "Moje rezervace", kam se musíte přihlásit pomocí rezervačního kódu, který vám na e-mail došel po koupi letenky.
Pracovníci vás bohužel nechali na holičkách správně - online check-in je možné provést nejpozději 2 hodiny před odletem, podobné omezení mají všechny aerolinky.
Dobrý den, zapomněla jsem si přidat při rezervaci velké zavazadlo. U Ryanair není problém si ho dokoupit, u Laudamotion, se kterými letíme jednu cestu mi to nikde nejde najít. Prosím, poradíte mi? Děkuji moc za odpověď.
Ahoj,letime spolocnostou Laudamotion na Sardiniu,kupila som letenky 2x leteniek plus pre 11mesacnu- s miestom na kolenach.Chcem sa spytat ako je to s buginkou, cestoval niekto, ci ako odbavit?dakujem
Dobrý den chtěla jsem se zeptat jak je to s jídlem v příručním zavazadle. Je možné si ho s sebou vzít nebo bude vyhozeno? Děkuji
Pokud není tekuté (neobsahuje tekutiny) nebo neodporuje dovozním předpisům cílové země, tak si ho můžete vzít.
Seznam zakázaných věcí na palubě se řídí regulemi International Civil Aviation Organisation (ICAO), International Air Transport Association (IATA), a daného dopravce, pod názvem Forbidden items and substances on board.
Dobry den,
Cestujeme so starsimi osobami, ktore maju cukrovku a prevazaju so sebou inzulin a injekcie na osobnu potrebu.Maju k tomu aj potvrdenie od lekara v anglictine. Je mozne ze im to na security kontrole odoberu, pripadne im nariadia prelozit si to do prirucnej batoziny, ktoru im potom pri vstupe do lietadla ak bude plno, daju do podpalubia?ide mi o to, ze ak by sa nahodou batozina pri vykladani lietadla stratila, mohlo by dojst k dost zavaznym zdravotnym problemom, kedze dotycny si musi pichat inzulin kazdy den svojho pobytu mimo krajiny kde nema taketo zasoby a nedaju sa ani kupit v pripade straty v lekarni bez predpisu.Dakujem za info.
Platí u Lauda stejné podmínky ohledně přepravy zavazadel od 1. 11. jako u ryanair, protože při rezervaci tam nevyskakuje taková výstraha jako u ryan, že se bude platit poplatek 25 E. Pouze to tam píše , že nemusíte čekat u karuselu
Dobrý den, mám dotaz ohledně tekutin. Budu mít jen příruční zavazadlo (55x40x20) + to malé... Tak by mě zajímalo jestli v tom uzavíratelnem sáčku mohu mít třeba 7 lahviček s tekutinami do 100ml... A jestli je nějaký limit tekutin jako dohromady? Např si vzít max.10 lahviček po 100ml kdyby byl limit 1 litr...
Díky
Tekutiny se můžou převážet pouze v příručním zavazadle, a všechny musí mít dohromady objem maximálně 1 litr. Podmínkou je, že objem jedné lahvičky může být maximálně 100 ml. Týká se to jak tekutých látek, tak gelů, krémů, atp. Prostě vše, co teče. Včetně měkkých sýrů, či salámů s tekutým obsahem, nebo ze kterých by mohlo něco vytékat (třeba po zahřátí na pokojovou teplotu).
Dobry den, kamaradce ukradly doklady na plazi , budou ji vystavovat na policii nahradni doklad. Bylo nam receno, ze se v poradku zpet na tento doklad dostaneme. Je tomu tak, ze na letisri bude stacit predlozit tento doklad? Dekuji za informace
Dobrý den,
příruční zavazadla o rozměrech 55 x 40 x 20 cm a menší na 35 x 20 x 20 cm.
Zajímalo by mě , zda si tedy k zavazadlu co jde nově do podpalubí a k příručním zavazadlu 35x20x20 můžu vzít ještě kabelku? Chci mít jistotu, abych tam pak kabelku nemusela někde nechat.
Moc děkuji za odpověď
Hezký den
Dobrý den, to už byste ale měla 3 zavazadla :) Povolená jsou dvě příruční (zavazadlo větších rozměrů, co jde do podpalubí, je stále příruční, ne odbavené).
Ano, a ještě mam dotaz ohledně zavazadla větších rozměrů. Chápu tedy dobře, když je toto zavazadlo stále bráno jako příruční musí splňovat to, že je možné přibalit jen 100 ml přípravky? Děkuji
Hezky den
Dobrý den, 27.8.2018letime na Mallorcu. Chtela bych se zeptat jak je to se sedadly? Letim s pritelem . Rozesadi nas kazdeho jinam,nebo nas posadi vedle sebe? Předem děkuji za odpoveď
Dobry den. Ak nam online check-in, kde sa odovzdava batozina 55×40×20 - 10 kg ? Na prepazke check-in Laudamotion alebo je to ina prepazka ? Kontroluju presne rozmery a vahu ? Staci prist odovzdat batozinu cca 1h pred odletom?
Dakujem
Dobrý den, takové zavazadlo se neodevzdává nikde. Buď si ho můžete vzít přímo na palubu, pokud bude plno, tak vám odeberou až při nástupu do letadla (zdarma). Všechno je ale popsáno výše, stačí jen pozorně číst...
Rozměry a váhu kontrolovat můžou a nemusí, na to vám nikdy nikdo 100% neodpoví.
Tak Laudamotion vyzkoušeno, odlet z Vídně na Mallorcu, odlet na čas, boarding rychlý, let proběhl bez problémů. Při online check inu, to obě osoby posadilo vedle sebe, jak na cestě tam, tak i zpáteční. Při zpátečním letu hodina zpoždění, ale zavinění bylo nějakou stávkou a zpoždění měly i odlety jiných společností, ne jen Lauda. Za mě OK.
Ahoj, kupovala jsem lístky jako většina letos přes Ryanaira z Vídně na Malorku, operované s LaudaMotion. Stačí eticket v apce ryanairu nebo je potřeba si vytisknout klasickou papírovou letenku? paní na chatu ryanairu mi nebyla schopna odpovědět... díky předem za odpovědi
Díky za odpověď. Ještě jedna.. ať mám 100% jistotu, známá, co letí i s dětmi, zakoupila synovi letenku na teenagera, ale syn má teprve 10let, coz spada do kategorie child,prý ji tuto možnost nedalo navýbětr a nelze mu tak udelat online check in správně ( je narozen 2008 - ale check in jde udělat pouze pro rok narození 2006) ... napadlo mě, prošlo by na letišti udělaný online-check in na špatný datum narození, ale se správným pasem? na chatu ryanairu jí sdělili, že malého odbaví ZADARMO na check in desce na letišti..držet se radši toho co napsaLi?
Dobrý den, nevíte jak je to s nadměrnými v Lauda s nadměrnými zavazadly, přesněji se sportovním vybavením?
Díky :)
Ahoj, chtěla bych koupit letenky na Mallorcu na říjen. Nevíte, proč mi to ukazuje, že pro naše dítě (v době odletu 4 měsíce) je letenka 2x dražší, než pro nás dospěláky? Nebude mít své sedadlo a dle letenky nemůže mít ani své zavazadlo, proto to moc nechápu... A taky jak je to s kočárkem? Je za něj nějaký příplatek? A musí to být jen sporťák nebo to mlže být klasická korbička? Moc díky za odpověď!
let z berlina na fuerteventuru o hodinu zpozden.nyni odlet nazpet v 16:50 a porad posunuji nyni uz az ve 21:30 no asi budeme radi pokud vubec odletime....((
Dobrý den, my tímto spojem letíme příští týden, jak jste nakonec doletěli? Dívala jsem se, že včera mělo letadlo Berlín-FUE zpoždění skoro 5 hod:-(. A chtěla jsem se zeptat, vezmou nám na palubu batoh, který je větší než těch 35 x 20 x 20 cm, ale jenom v jedné délce, celkově jsou mnohem menší než 55 x 40 x 20 cm? Jiné zavazadlo do letadla mít nebudeme. Řeší ty míry hodně ? A jaké je na palubě jídlo? Díky moc za info:-).
Dobrý den, pane Hájku, potřebovala bych poradit. Let KZWNSG Berlin Tegel do Palma de Mallorca měl pět hodin zpoždění, zpáteční let I4S19X Palma de Mallorca do Berlin Tegel byl zrušen. Kde se lze dožadovat náhrady za nerealizovaný let a za zpoždění? Jinak s touto společností už nikdy více - nikde žádný telefonický kontakt, online přerezervování nebylo možné, letištní stánek v Palma de Mallorca nás odkázal do Berlína, kde žádné zastoupení nebylo... Zkrátka podobné zkušenosti jako Verca výše. Prosím, poraďte, jinak máme v plánu opravdu velkou negativní reklamu.
Dobrý den Heleno, máte nárok na 2x 250 € za osobu, to vám jistě dovolenou zaplatí a něco zbude :) nevím, jestli se z toho nakonec nevyklube pozitivní reklama.
Paní Heleno, nechápu komu se tady snažíte vyhrožovat!?!?
Cestování na vlastní pěst vyžaduje trochu samostatnosti a informovanosti (např umět rozlišit číslo rezervace a číslo letu). Výše uvedené informace vám nikdo za povinnost poskytovat nemá - měla byste si je umět najít na tomto webu sama, byly zopakovány asi stokrát.
Ahojte, máte někdo zkušenosti s tím, kdy si zaplatíte k letence i místa a při skenování boarding padu před nástupem do letadla vám zahučí pípáky...vystaví tedy nový biarding pas a posadí úplně někde jinde a ještě k tomu rozesadí? Je možnost požadovat peníze zpět?
Dobrý den,právě dnes ráno jsem se společností Laudamotion odletěla do Palmy...a musím podotknout,že absolutně bez problémů,odlet na čas a personál velmi milý....o posunutí zpatecniho letu o 15 minut jsme informováni již několik dní... shrnutí... poměr kvalita a cena letenky=určitě poletíme znovu 😉
Dobrý den, plánujeme cestovat s malým synem (1,5 roku) a namísto kočárku (ten by měl být zdarma pokud se nepletu), bychom rádi s sebou vzali tzv. krosničku, viz http://www.corazon-sport.cz/sm/p...da-cervena
Nevím ale v jakém režimu toto zavazadlo bude. Bude zdarma jako kočárek nebo budu muset za něj zaplatit jako za klasické zavazadlo? Děkuju za odpověď :)
Předevčírem jsme s nima letěli, ráno z Vídně na Mallorcu, večer zpět, jen takhle na otočku. Neměli jsme absolutně žádný problém, cestovali jsme jen s batohama, který ale nesplňovaly ty nižší parametry 35x20x20 cm, ale ani nás, ani nikoho jinýho rozměrama ani hmotností neprudili. Prostě pohoda, standardní služby. Kdybych nevěděl, že jde o novou společnost, věřil bych, že jde o nějakou klasickou nízkonákladlovku :)
A ještě dodám, že odlety byly na čas a přílety dokonce cca o 20 minut dřív oproti plánu. I bez drahý rezervace míst a toho času značně naplněnými letadla nás systém na oba lety posadil vedle sebe a navíc k okýnku. Takže skutečně s Laudamotion jen ta nejlepší zkušenost :)
S nima už nikdy víc, hodinu a půl před odletem nám zrušili let na fuerteventuru a nikdo nevěděl proč, vůbec se s námi nikdo nechtěl bavit, zůstali jsme trčet s dvouletou dcerou na letišti v Berlíně, díky bohu umíme jazyky tak jsme si vyhádali hotel a letenky nám po hodinové hádce přebookovali na grand canarii odkud jsme se museli na vlastní náklady dostat na vedlejší ostrov,jinak zajem o cestující nulovej, ani jídlo, ani pití a transfer nám nedali i přesto že jsme na to měli kvůli zrušení letu nárok, jednání strašný, nakonec jsme letěli s ryanairem jak na vedlejší ostrov tak zpátky ale s touhle společností bych nejel ani busem do Prahy....
Online checkin začínal 4 dny před odletem (TXL - KGS). Nevím, zda to byla výjimka, ale neshoduje se to s informací uvedenou v článku.
DD, můžu se zeptat, jak je to u Ryanair s přepravou kol??? Silniční kolo v kufru cca 20kg a nebo v krabici cca 15kg ??? Je třeba předem objednat, nebo stačí přidat zavazadlo do podpalubí - 20kg ??? Děkuji za odpověď.
ahoj, máme letět 19. z vídně na mallorku, let OE100. začínám být celkem nejistý, jelikož od 1. byl odlet touto linkou pokaždé zrušen. podle mě si RA/LMN uvědomili, že ty tři ranní lety jsou moc, jeden let se zrušil (právě OE100) a cestujícím se nabídne zrušení letu nebo o něco dřívější / pozdější spoj. Je to tak?
Pravdou je, že 19. je ještě celkem daleko, takže LDM by to mohli nějak stabilizovat, ale fakt začínám být nejistej v tom, jestli vše proběhne dobře. Co sem viděl i pár článků a taky komentářů na facebooku LDM, tak dost lidí bylo hodně vytočenejch z šílenejch delayů a chování zaměstnanců LDM.
mám očekávat, že zrušení tohoto spoje bude dosti pravděpodobné?
díky, mirek
No zrovna v diskuzi jsou spíš názory opačné v pohodovém rytmu https://www.cestujlevne.com/disk...audamotion
Rušení té ranní linky bych nehrotil, jak píšeš, poletíš spojem o -+ 10 minut.
Naše zkušenost velmi negativní.
Let Vídeň Palma asi osm hodin opožděn. Bez jakýchkoliv informaci. Vrchol byl když ve 23:30 (plánovaný odlet 16:50) konečně letadlo přistálo, ale už nebyla posádka, protože také musela končit...
Nakonec jsme doleteli...
Ahoj cestovatele, chtela bych se s vama podelit o cerstvy zazitek se spolecnosti Ryanair. Z Nemecka jsem letela na Ibizu s touto spolecnosti a vse bylo bez problemu. Zato zpatecni let asi nezapomenu. Letela jsem z hlavniho mesta Ibizy do nemeckeho Düsseldorfu. Odlet byl naplanovany na 9:50. Po prechodu bezpecnostni kontroly jsem zjistila, ze let je o dve hodiny zpozden a toto hlaseni se pak vicemene opakovalo cely den. Posledni hlaseni o zpozdeni a uvedeny cas odletu byl 18:05. No asi nemusim popisovat co to se clovekem dela, kdyz nema zadne informace, jen dostava smsky o zpozdeni letu a pak je vidi na odletove tabuli. Co bylo naprosto neprijatelne, ze zamestnanci letiste jak primo Ryanair anebo hlavni spolecnosti Iberia, byli neprijemni, nebyli schopni sdelit jakoukoliv presnou informaci, stale si prehazovali vinu za zpozdeni z jedne spolecnosti na druhou. No proste nikdo kompetentni nam nebyl schopen sdelit, co se deje, zda letadlo prileti a zase s nama odleti ci ne - zakladni info od ktereho muzete planovat dalsi kroky. Perlicka je ze Ryanair koupil spolecnost Lauda Motion, ktera tento let zastitovala. Takze to bylo prehazovani horke brambory z Lauda Motion na Ryanair a Iberiu. Ten den byly v Nemecku jeste bourky takze prvni info bylo, ze let je zpozden z duvodu neprizne pocasi, pak kvuli stavce ve Francii a pak vlastne ani nebyli schopni rict jestli letadlo vubec vyleti, jestli leti..no proste nic. Takze pokud chcete letet s Ryanairem/Lauda Motion radeji si to poradne rozmyslete. Opravdu jsem neco takoveho nezazila a arogance, nezajem a uplna ignorace zamestnancu techto spolecnosti byla fakt strasna. Let byl po tech x-hodinach zrusen a i tak nam nebyli schopni sdelit co mame delat. Pry kvuli technicke zavade stroje (to bylo sdeleno cestujicim, kteri volali primo do Düsseldorfu, personal letiste na Ibize to proste zjitit nedokazal). Takze ja s par lidma jsme si koupili letenky na jine letiste a zbytek lidi si bud koupili letenky na jiny den anebo budou udajne nejak kompenzovani spolecnosti. Kazdopadne se budu snazit ziskat odskodneni za x hodinove cekani, zruseni letu a nakup letenky s jinou spolecnosti, ktera byla nekolikanasobne drazsi nez ta puvodni.
Ja teda Ryanair /Lauda Motion rozhodne nedoporucuju!!!
Jo dali nam teda poukazky na jidlo v hodnote 7 eur! !!!
Preji stastnou ruku pri nakupu letenek :)
Verca
Zdravim, v dubnu jsme zakoupili pres web ryanairu letenky operovane laudamotion na zacatek cervence na Mallorku. Asi tyden po zakoupeni nam prisla zmena odletu asi o pul hodiny. Ok. Vcera prisla zmena letu o asi 4 hodiny - tj odlet je v 5:50 rano a muzeme let zrusit kvuli velke zmene. Je tohleto normalni? Nikdy driv jsem nezazila sebemensi zmenu s ryanairem ani jinym dopravce a tohleto ve me vubec nevzbuzuje duveru. Diky za radu.
Ahoj, koupili jsme letenky na Krétu z dubnové akce (Od Andalusie po Kypr) s Laudamotion a někdy koncem dubna provedla check-in pro cestu tam - palubní lístky se zobrazily pod Ryanair, dnes jsem prováděla check-in pro zpáteční cestu a zobrazily se pod Laudamotion. Zkontrolovala jsem tedy i lístky tam už jsou taky s logem Laudamotion.
Bývá to často, že se mění loga na palubních lístkách? Mám čekat nějaké jobovky nebo je to ok?
Díky za info :-)
Ahoj, je to v pohodě, opravdu jen změna loga. Laudamotion je nová aerolinka, probíhaly nějaké vlastnické změny, ale na provoz to vliv mít nebude...
Fajne, díky za info :-)
Dobrý den.Já kupoval celý zájezd na Mallorcu/se synem/-ne jen letenku.Ale při platbě-50 procent mi bylo zděleno,že se letí s LAUDAMOTION-váha do 20 kg+přír.zavazadla,o check-inu dodatečným ani řeč.Po celém zaplacení zájezdu mi za pár dní byl poslán mail od německé cestovky,že je"změna letecké společnosti"-že ke konci dubna ukončena smlouva s LAUDAMOTION /posláno 18.5/- a tedy,že se poletí" nově s RYANAiR :))
a že tedy je potřeba check-in-tam i zpět.Takže třeba i dodatečný platby za nerozesazování lidí cestujících ve skupině,atd...
Úmysl-praktika?,nebo co vlastně nevím.Někdo s podobnou zkušeností?
Jde o to, že úplně zpočátku měla Laudamotion fungovat více samostatně, resp. ve spolupráci s aerolinkou Condor. Měla tudíž vlastní pravidla. Pak ale došlo k tomu, že Ryanair koupil v Laudamotion výrazný podíl a bude také zajišťovat většinu jejich provozu, tudíž i všechny podmínky ohledně odbavení, apod. jsou shodné jako u Ryanairu.
Ahoj, nevite jak to bude, pokud jsou letenky zakoupeny pres ryanair? Ci budou platit podminky? Bude to jejich letadlo, ale budou se i chovat jako ryanair? Jde mi o to, jestli si musim kupovat sedadla coz je momentlne 4€ na jedno a nebo nas nechaji u sebe, kdyz je to spolecne zakoupeno. To same s prirucnim zavazadlem. Laudamotiom pise jedno na osobu a ryanair ma jeste povoleno jedno mensi k tomu. Snad sem to podal trochu srozumitelne :-) Diky za ujasneni.
Ahoj všem,
chtěla bych se zeptat, jaké máte zkušenosti s momentálními odlety (červenec a srpen 2020) z Vídně do Řecka? Několik letů posunuly / zrušily, ale prodávají dál. My máme let na 9.8. do Chania.
Odletěl s nimi z vás teď někdo? Vše ok? Díky moc